Web Analytics
Jump to content

VOX Tonelab SE Problem

Recommended Posts

Jeg har et Tonelab SE brett som jeg er veldig fornøyd med, men i går så sluttet plutselig bryteren til FX on\off og tuner å virke... noen som har vært borti det før? eventuellt hvordan jeg kan fikse det? 

Takk på forhånd

• 3 weeks later...

Prøvd å rense bryteren med elektronikk spray og trykkluft?

Evt sjekke om alle ledningene sitter på, det kan være en ledning som har løsnet i loddingen. 

Vet ikke hvordan det er å få tak i ny bryter av den typen, men gjetter at du finner det på ebay.

På vox sine enheter, er bryteren bare en forlengelse av en liten mikrobryter som sitter på et printkort. Rens av den faktiske bryteren vil ikke hjelpe i lengden. Jeg har "ombygget" et par slike for lokele helter, og det er relativt lett å bytte ut mikrobryterne med ordentlige hardware-brytere. Du trenger impulsbrytere med to poler, som du lodder ledninger til slik at de kortslutter polene på printkortet på samme måte som mikrobryterne gjør. Brettet vil føles mer solid og du får en bedre "tactile feedback" fra selve bryterne når det er gjort. Jeg byttet ut med disse https://www.musikding.de/Carling-1PST-momentary-footswitch , men du får en kina-bryter til 1€ på samme side.

• Like 1