Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

- ERB bassist søker band i Bergen/Hordaland-


Instrumentical

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er en 27 år gammel kar fra Bergen som søker et seriøst band å joine.

Hovedinstrumentet mitt er bass gitar men jeg spiller mye annet i tillegg. Bass har jeg spillt av og på i ca 10 år og har alltid hatt en forkjærlighet for flere strenger enn 5...

Nå spiller jeg for det meste proggete ting og har en Ibanez BTB7 (7-strengs) stemt i drop A. Det er ikke et must å gå så tungt, men jeg liker å ha muligheten.

Jeg driver mye med tapping men det er ikke noe jeg er nødt til å gjøre i en band sammenheng. Jeg er sterkt imot det å flekse på instrumenter bare fordi muligheten er der så jeg er ikke ute etter å ta over hele lydbildet.

 

Her skal jeg også være helt ærlig og si at jeg er litt rusten for tiden. Bodde i Japan fram til nå nylig og det ble lite spilling der borte. Men i disse dager har jeg ingen ting annet på agendaen enn en deltidsjobb i butikk så jeg ser meget seriøst på det å bli med i et band igjen. Jeg er klar til å jobbe meg opp til å spille konserter og satse alt!

 

Ellers kan jeg si at jeg er ganske grei å ha med å gjøre ^^

Alltid positiv og er ingen fan av krangling. Så lenge vi har noe tøft materiale å jobbe med og vi spiller tight så må da alle være fornøyd!

Punktlig og presis er jeg og, huehue

 

Som sagt liker jeg prog, men jeg føler meg ikke bundet til noen sjanger. Har jo flere strenger tilgjengelig så det hadde vært gøy å kunne brukt det til noe som passer låtene.

Men jeg er definitivt ikke en danseband bassist som bare står der og spiller ompa ompa...

 

 

Sammen med tidligere band så har vi spillt mye Dream Theater og Rush (både øving og live) så jeg vil si jeg har et kompetent nivå på bassingen.

 

Mine hovedinspirasjoner er band som Dream Theater, Rush, Redemption, Opeth, Scale the Summit, Tetrafusion, Haken etc (også en del japansk musikk og film/spill musikk)

 

 

Legger ved noen snasne bilder av meg selv, enjoy

 

 

Håper virkelig noen trenger en spretten bassist til noen prosjekter her i Bergen!

464048_189128631213052_1452995890_o.jpg

DSC00779.jpg

19679487_1264488907010347_3831498421916463834_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.