Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gotoh GE1996 i Floyd Rose 1000 route?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Røk på en EVH Striped series på finn til nissepris, da selger hadde brukt Floyden til noe annet. Tenkte at det var en gyllen mulighet til å få en rimelig gitar med Floyd, og alle lovpriser jo Gotoh GE1996 som jeg også har prøvd selv; den desidert beste Floyden på markedet vil jeg påstå.

Så jeg lurer på, er det bare for meg å bestille en slik også skal den passe rett inn? Er det evt store justeringer/routinger som skal til? Jeg har lest at den originale tilsvarer Floyd Rose 1000 series, det er vel toppmodellen av de Korea-produserte. Jeg kjøpte en Charvel So-Cal av @germaniumkid som hadde fått Gotoh floyd, og mener at disse også kommer med 1000 series originalt?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet fra orginal til Gotoh. Skruene floyden hviler mot passet ikke direkte i orginale bøssingene, så disse måtte byttes. Gotoh bøssingene er større så gitar må borres opp litt. Andre mod jeg gjorde, og som jeg alltid anbefaler, skift til større sustainblokk. Er ellers godt fornøyd med Gotoh så langt, fin og smooth. Håper den holder lengre enn orginal. Har ikke prøvd FU enda, de virker å legges lista på "top-of-the-line», som gjenspeiles i pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det hørtes absolutt overkommelig ut. Håper Floyden kommer før August, USPS First Class International kombinert med ferieavvikling der borte så tipper jeg at det ikke akkurat går lynraskt i svingene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charvelene har 1000 series originalt, ja. :) Lurer på å bytte selv, men ikke før den originale er utslitt eller får problemer. Har en King V med 1000 series også. Begge to fungerer helt topp for meg, så ser ikke noen grunn til å bytte akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.