Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Kemper??


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg lånte bort flighten min til en kompis som skulle reise på en spillejobb. I flighten har jeg trådløs sender til gitar, trådløsmottaker (inear), kemper og en 1u skuff. Utrolig kjekt å ha en liten flight kontra å drasse på monitorer og forsterkere osv. 

Låter bra gjør det også! I en trio jeg spiller i kjører jeg XLR rett i bordet, alle har inear slik at det blir ingen lyd fra scena. Har 2stk Kempere så låner den ene bort til gitaristen. Eneste som lager lyd på scena er slagverket. Utrolig lettvindt, lite å drasse på og enklere for lydmannen å skru go lyd da det er ingen monitorstøy å ta hensyn til, støy fra amper i mikker osv.

Gitaristen ble veldig sjalu og ønsker å lage seg en slik flight som jeg har. Men han har ikke lyst å bruke så mye penger. Er det noen gode alternativer til en langt billigere penge som gjør jobben? Trenger strenkt tatt kun en 3veis switch med Clean, vreng og solo (vreng med høyere volum). Kemper har jo uendelig med muligheter, men han trenget kun noe helt enkelt som girnen god amplyd. Musikktype er stort sett rock (åge, dde, dumdumboys osv) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amplifire som Truckstop nevner er vel det åpenbare svaret ja. Visstnok kickass amp-sim, og ikke så veldig mye ekstra.

Ønsker man litt mer muligheter så har jeg sett Axe-FX Ultra gå for ganske snille priser på bruktmarkedet, og en enkel midi-controller trenger jo ikke være svindyrt. Eleven Rack kan vel også kanskje være en mulighet. De koster jo ingenting lenger, og låter vel helt kurant i en mix.

Edit: Om man ikke er fisefin på gitarlyd, og klarer seg med noe som funker, så får man jo Boss GT-100, Pod HD500X og slikt for et par tusenlapper. Pod'en har vel tilogmed XLR-ut. Bruker selv GT-100 rett i bordet, og har fått skryt for gitarlyd av lydfolk, selv om jeg ikke egentlig tror på dem. Låter ikke krem, men funker helt OK sammen med band, så lenge man spiller for fulle folk :)

Endret av Duckling
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Amplifire så veldig fin ut da! Axe fx ultra er jo også et godt tips. Har prøvd GT100 og jeg er nok kanskje litt kresen. Funker veldig greit i bandet der vi var 6stykker men i en trio blir gitaren mer tydelig og naken/avslørende og da blir nok for min del lydkvaliteten for dårlig. 

 

Hvordan er denna?

https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Line-6-POD-HD-Pro-X-Rack-multi-effekt-prosessor/V6J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mangler dere bare eltrommer. Det gjør underverker for lyden. Det andre bandet til frontmannen vår bruker kun trommemaskin. Var på gig med dem for litt siden, og har aldri hørt så god lyd i det lokalet. 

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, space skrev:

Da mangler dere bare eltrommer. Det gjør underverker for lyden. Det andre bandet til frontmannen vår bruker kun trommemaskin. Var på gig med dem for litt siden, og har aldri hørt så god lyd i det lokalet. 

Har prøvd og overtale trommisen meeen... har ikke klart å overbevise han ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.