Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox AC30C2 footswitch og reverb hjelp


Anbefalte innlegg

Har et spørsmål. Fikk nylig en brukt Vox AC30C2. Reverb fungerer ikke. Kranka helt opp og det kommer såvidt littegran lyd. Tidligere eier har brukt footswitch til å kontrollere tremolo og reverb. Kan footswitch skru av reverben etter at footswitch er dratt ut av forsterker??? Har ikke brukt footswitcher på forsterkere før så dette aner jeg ikke. Har forresten sjekket TRS kablen mellom forsterker og reverb tanken. Tremolo fungerer forresten... Har en gammel footswitch tilhørende Marshall MG100hdfx eller noe slikt, men den funket ikke. 

Endret av pretty_zeeko
feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Vox har ikke reverb, så litt forsiktig skal jeg være med å være bastant... MEN... på min Fender Deluxe Reverb som har reverb og tremolo så fungerer den slik at dersom jeg slår av tremolo og reverb for så å plugge ut footswitchen så er tremolo og reverb avslått... Dette har forvirra meg litt noen ganger gitt.

Fungerer footswitchen i det hele tatt? Gjorde den noe for Tremoloen f.eks.? Altså kan du slå tremolo av/på med MG100HDFX footswitchen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Griffin skrev:

Min Vox har ikke reverb, så litt forsiktig skal jeg være med å være bastant... MEN... på min Fender Deluxe Reverb som har reverb og tremolo så fungerer den slik at dersom jeg slår av tremolo og reverb for så å plugge ut footswitchen så er tremolo og reverb avslått... Dette har forvirra meg litt noen ganger gitt.

Fungerer footswitchen i det hele tatt? Gjorde den noe for Tremoloen f.eks.? Altså kan du slå tremolo av/på med MG100HDFX footswitchen?

 

Damn! Helt sikkert det samme som på Deluxe Reverb... Jaja, det er bedre det enn at reverben ikke skulle fungert :) 

Når det gjelder Marshall MG switchen så forsøkte jeg egentlig kun å få av/på reverben. Skal gi det et forsøk til. 

Endret av pretty_zeeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2018 den 23.52, Griffin skrev:

Min Vox har ikke reverb, så litt forsiktig skal jeg være med å være bastant... MEN... på min Fender Deluxe Reverb som har reverb og tremolo så fungerer den slik at dersom jeg slår av tremolo og reverb for så å plugge ut footswitchen så er tremolo og reverb avslått... Dette har forvirra meg litt noen ganger gitt.

Fungerer footswitchen i det hele tatt? Gjorde den noe for Tremoloen f.eks.? Altså kan du slå tremolo av/på med MG100HDFX footswitchen?

 

den første knappen (Chanel switch) gjorde ingenting men effect switch skrudde av og på tremolo. Så skrudde jeg tremolo av med switchen, slo av amp, dro ut switchen og skrudde på amp, men tremolo fungerte allikevel. Hmm reverben er det stille på! Kommer allikevel litt reverb igjennom når man skrur den på fullt :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.