Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

BIAS FX - Professional vs Desktop


Troll

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt litt fasinert etter å ha sett noen videoer på YouTube. Tenker å kjøpe meg Bias FX. Har ikke planer om å spille inn noe særlig, mest til øving med headsett og evt studio-monitorer etterhvert. Solgte nylig en POD HD300, da jeg syns den var for avansert, den låt også bra - men noe digitalt. Leste at Bias reagerer litt bedre mot spillingen, så man får bedre "kontakt" med lyden. 

Det er to versjoner som er aktuell. Professional eller Desktop. Noen som har efaringer og kan bistå? Jeg trenger et par amper for forskjellige typer musikk og mulighet for å kjøre dual-amp-funksjonen, da det virker ganske lovende for å få mer fylde. Desktop er jo billigere, men er det verdt å spytte inn litt ekstra for Professional? Var jo ikke svindyrt dette heller. 

Hvor kjøper man dette? Thomann, eller hos forhandler i Norge? 

https://norge.thomann.de/positive_grid_bias_fx_professional.htm?glp=1&gclid=CjwKCAjwsdfZBRAkEiwAh2z65tteyxXT1X10fevh3AuRYrwmdvILNKe8xt3RNREJB9qzAkJakHuxOxoClzoQAvD_BwE

Følger det med hardware i pakkene, eller må jeg ha et eksternt lydkort? Noe "rimelig" som vil gjøre jobben uten at man blir irritert over latency, drivere etc? 

Har en Asus Zenbook fra ca 2015 som vil bli brukt til dette. Helt grønn på dette, håper noen kan hjelpe meg :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig på Focusrite Scarlett. Men skal sjekke ut Solo også, ser de er ganske lik i pris.. Takker for tips ? siden ingen svarte opp ang Bias så tror jeg at jeg går for Professional for å være sikker. Får prøve meg frem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel inntrykk av at de fleste lydkort til rundt 1000-lappen i dag gjør nytta til hobbybruk.

Sørg bare for at det har Phantom power! Kjøpte selv uten, fordi "det trengte jeg jo ikke". Tok vel en uke før jeg fikk lyst til å plugge inn en stormembran og spille inn noe kassegitar og vokal :P

edit: Klart, de fleste lydkort i den prisklassen i dag har vel Phantom power også når jeg tenker på alle de jeg har kikket på.

Endret av Duckling
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det ble et Focusrite Solo fra Evenstad og Bias Fx Professional fra Thoman. 

Ganske fornøyd med at jeg fikk for Professional. Tror basic hadde hatt litt for få alternativer. Lydkortet kostet ca 800kr og kom meget kjapt i posten også. 

Lav latency og god lyd. Kom på totalt noe over 2k med lydkort og program. Dette er billig for et så godt oppsett. Liker lyden i Bias Fx bedre enn lyden jeg hadde med Pod HD300. Litt enklere og ryddigere oppsett med et enkelt lydkort enn et svært pedalbrett for hjemmebruk. 

Kan anbefale på det sterkeste. Fulgte også med Pro Tools, Ableton og en del loops for trommer etc med lydkortet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.