Gå til innhold
bublemark

Hva skal jeg gjøre med Telen min? (baja)

Anbefalte innlegg

14 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Blir litt epler og appelsiner å sammenlikne en Gibson-murstein med en Tele: Som regel er en gitar mindre og mindre levende i hendene jo tyngre den er. Men samtidig er det gjerne de tyngste gitarene som har best sustain o.O

For min del tror jeg det er sånn at feedbacken en levende gitar gir hendene og vomma mi gjør at jeg koser meg mer med spillinga, og er det artigere å spille oppleves antakelig lyden som bedre også.

Godt poeng. En gitar som oppleves bedre å spille på, og som får meg til å spille bedre (like å spille) er en god gitar. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du problemer med sustain, spiller du ikke høyt nok!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, Aphelion skrev:

Har du problemer med sustain, spiller du ikke høyt nok!

Kanskje en thinline-kropp hadde vært tingen o.O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte ut broa/sadlene? Prøve deg frem med forkjellig materiale i sadlene. Og ei kvalitetsnut såklart, kanskje i messing?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
6 timer siden, Affen skrev:

Bytte ut broa/sadlene? Prøve deg frem med forkjellig materiale i sadlene. Og ei kvalitetsnut såklart, kanskje i messing?

Nut i messing vil vel bare ha innvirkning om han aldri noensinne tar et grep på halsen, men bare spiller med åpne strenger. Ikke mye vits.

Endret av Gubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 hours ago, Gubbe said:

Nut i messing vil vel bare ha innvirkning om han aldri noensinne tar et grep på halsen, men bare spiller med åpne strenger. Ikke mye vits.

Spiller du aldri med åpne strenger? 😮

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
59 minutter siden, Affen skrev:

Spiller du aldri med åpne strenger? Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f62e.png&key=3f869852467d3ca01ff1247531c662cdf1978e42530a84a94734ba24123c726a" width="20" />

Sjelden mer enn en eller to.

Endret av Gubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.