Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken P90 pickup skal jeg gå for?


Anbefalte innlegg

Har en Gibson Les Paul Junior med en nok så kjedelig P90H, altså dobbel stacka. Synes ikke jeg får den klassiske gode fete pirrende P90 lyden.

Det står altså mellom Bare Knuckle Nantucket 90 P90 kr 855,- eller Seymour Duncan Antiquity P90 kr 1665.-

Det er prisen som gjør at jeg vil velge Bare Knuckle. Tenker alt er bedre enn den som står i nå. Har aldri hatt eller hørt disse, men ser de blir brukt. 

Hva synes P90 gutta? 

Kan jeg bruke denne med dog ear deksel? https://www.4sound.no/gitar/pickuper/p-90/gibson-gear-p90-soapbar-black

Endret av pretty_zeeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det siste: Tipper det. Ang. andre pickups, så har jeg god erfaring med både Lollar (veldig artikulerte og fine) og Fralin. Liker kanskje Lollars best. Har ikke prøvd hverken Duncans eller Bare Knuckle, men denne stacka Gibson P90-saken låter veldig døllt og slapt, syns jeg. Forøvrig (sånn prismessig) så har jeg ganske gode erfaringer med GFS, rett og slett. De er billige og ganske spanky.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, evergud skrev:

Til det siste: Tipper det. Ang. andre pickups, så har jeg god erfaring med både Lollar (veldig artikulerte og fine) og Fralin. Liker kanskje Lollars best. Har ikke prøvd hverken Duncans eller Bare Knuckle, men denne stacka Gibson P90-saken låter veldig døllt og slapt, syns jeg. Forøvrig (sånn prismessig) så har jeg ganske gode erfaringer med GFS, rett og slett. De er billige og ganske spanky.

Hvordan er det å bestille fra GFS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye bra på markedet at det er lett å gå seg vill. 

I den ene SG`en min står det helt standard Duncan Vintage p90 og de låter fresht i den gitaren. 

Ellers har jeg brukt mye mikker fra Jess Loureiro i Spania og Tyson Tone fra USA.

http://jlguitars.eu/shop/index.php?id_category=7&controller=category&id_lang=4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler Edmire P90. De har fantastisk lyd, og ved å innstallere en miniswich kan du få tre forskjellige lydbilder. Ved å bruke en spesialbestilt swich kan man velge opptil 7 forskjellige lydbilder. Dessuten iom at de er norskprodusert slupper man å tenke så mye på moms/ toll/ frakt tematikken.  Det som er bra nok for feks Øystein Sunde og Jarle Bernhoft for å nevne noen, er bra nok for meg.  

Endret av arneK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Nantucket i flere gitarer, og den låter meget bra! I min neste P90-gitar skal jeg prøve ut Mojotone sin nye Quiet Coil P90 som til nå ikke har fått et eneste dårlig review, siden P90 har ganske sykt mye output (en vintage 8-9k ish pusher like mye som en 14k humbucker) så er de veldig utsatte for støy. Det er spesielt irriterende når jeg kjører ampen gjennom loadbox, ampen koker som f og sitter du innen 2 meter fra ampen squealer det som en papegøye i havsnød uansett om du bruker headset eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.