Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kobling 4-way switch+H/S/S


Anbefalte innlegg

Hei, for lang tid siden kjøpte jeg en Yamaha Pacifica der ingenting var koblet sammen og nå tenkte jeg å lodde mens jernet allikevel var varmt.

Jeg vet lite om elektronikken, men delelisten består av: 4-way switch,  ,Kent Armstrong HR1RA i hals,  Kent Armstrong TVS4B  i midt og Seymor Duncan SH-4 i bridge. To CTS 500 pot'er og en Orange Drop 200V kondis. Alt er helt nytt.

PU i halsen har 4-wire, midt har 2 og bridge har 4.

Jeg sliter litt med koblingen og kan ikke finne skjema for mine deler. Kan noen forklare meg hvordan det skal kobles eller hva jeg bør bytte ut for å få en mest allsidig gitar. Kanskje en ny 5-way bryter, push/pull pot's?

En annen ting.....PU'ene virker til å være ganske forskjellige. Er det noen som ser hva den forrige eieren har hatt i tankene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne denne, her har du ganske mange muligheter til å velge bestykkning og få generert skjema etter ønske. Eventuelt finne noe som er "nærmt nok" med visse modifikasjoner hvis du er ute etter noe spesielt. 

https://www.seymourduncan.com/wiring-diagrams

Det du må passe på, er selvsagt fargene på ledere som kan variere fra produsent til produsent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, germaniumkid skrev:

Tror dette ville blitt adskillig lettere om du byttet bort 4 way switch i en 5 way. 

Det ser sånn ut, ja. Tror jeg også spanderer på meg et push/pull potmeter. 

Hva med PU'ene....passer de sammen? De er på respektive 13.5k, 7.47k og 16.4k....er ikke den ene litt "mild" iforhold til de andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Troll skrev:

Bruk gjerne denne, her har du ganske mange muligheter til å velge bestykkning og få generert skjema etter ønske.

Takk, jeg har sjekket denne, men fant ingenting på min konfigurasjon. Det ser utvilsomt lettere ut med en 5-way bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, germaniumkid skrev:

Det er ikke uvanlig at det plasseres en "snill" Single Coil i mid posisjon et HSH-oppsett. Ibanez har feks split på posisjon 2 og 4 i et slikt oppsett og da vil den splittete buckeren matche single coil i midt

Takk, det ser ut som jeg kan bruke dette med litt modifikasjoner. Fant en gammel 5 punkts bryter lik denne på "lageret"  så jeg tester først med den, men den virker så "billig" at jeg handler en ny om det ellers fungerer greit. Jeg mangler bare en kondis da dette oppsettet bruker to.....er den på 330pF viktig montro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.