Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul eller ikke


SunMaster

Anbefalte innlegg

Siden jeg har denne her greia i hodet som ikke slipper taket, så må jeg ha en Les Paul.

Søker jeg på finn får jeg 230 treff på les paul ? Endel er jo ikke fra Gibson, men det var dette med prisnivået da. Jeg har kjøpt noen gitarer på finn de siste åra, og pruter vel uansett hva de forlanger i utgangspunktet.  Og mye av det som er listet der er ellevilt priset, det skjønner jo til og med jeg. Men litt værre å prissette når de blir noen år (for meg).

Kan kjøpe en fin LP 2007 Standard for 11k. Veldig lite slitasje, og er kosmetisk ganske fin (en ikke så stor lakkskade nær jacken). Er det en grei pris, sett fra en kjøpers ståsted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, nikotro skrev:

Det tror jeg er en god pris, sett fra kjøpers ståsted. Jeg er ikke noen spesialist på LP, men har inntrykk av at disse ofte er priset en del høyere. 

Det er vel det som er problemet mitt. Mange legger jo ut gitarer til eventyrpriser. De ser ut til å tro at averterte priser på ebay er det som er det de faktisk går for. Men det jeg innbiller meg, uten å ha bedre vett, er at 11k er en BRA pris, uten å være kjempebillig.

Håper andre også har noe å bidra med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gmal skrev:

Bra pris, men om den er fra 2015 ville jeg prøvd den først. Disse har en del specs som ikke passer alle.

Den er en 2007. 2015 hadde jeg kjøpt uten å blunke, jeg liker veldig godt den bittelitt bredere halsen på en 2015 SG Std som jeg har ?

Endret av SunMaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.