Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Improvisasjon


PerA

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg kunne legge ut et improvisasjonsklipp her, siden jeg gir råd og tips om improvisasjon selv. :P Så kan folk selv velge om de er verdt å høre på.

Link.

Spilt inn med en Fender MIM Strat, gjennom en Boss BD-2 og en DD-3 og inn i en Fender Blues Junior. Tatt opp med en lettere ræva mikk gjennom en OK lydkort.

Tatt opp for et kvarter siden. One take only, no feilfiksing.

Backingtracket er fra en eller annen utgave av Guitar Techniques.

Ris og ros og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin lyd!

Jevnt over helt OK. Du roter deg litt bort ett par ganger, men det er jo impovisasjon. Ellers syns jeg det til tider blir litt for mye i boksen. Blir litt opp og ned, og dermed litt forutsigbart.

Men jevnt over er dette noe av det bedre som har blitt lagt ut her i det siste.

Har du forresten noe mulighet til å legge ut backingtracket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin lyd!

Jevnt over helt OK. Du roter deg litt bort ett par ganger, men det er jo impovisasjon. Ellers syns jeg det til tider blir litt for mye i boksen. Blir litt opp og ned, og dermed litt forutsigbart.

Men jevnt over er dette noe av det bedre som har blitt lagt ut her i det siste.

Har du forresten noe mulighet til å legge ut backingtracket?

Takker for ros! :D

Når jeg roter meg bort er gjerne punkter der jeg vil dra til med noe lynende fort, men innser at jeg ikke kan det, og dermed mister jeg litt besluttsomhet. Ellers så burde jeg nok øve på å komme meg unna boksen, ja.

Ang. backingtrack: PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette var ganske bra. Noen noter som ikke passer helt inn, men sånt skjer gjerne i en improvisasjon. Kanskje prøve å få littegrann med vibrato inn i spillinga, litt feel :wink:

Ellers, bra! :)

Forresten kunne jeg gjerne tenke med det backingtracket jeg også, om du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var bra ! Du kan "bluesskalaen" og de fine bendene, men du slipper deg ikke veldig loes.. Men saann er vi alle her..

I lengden syntes jeg det ble litt kjedelig.. Har tatt opp masse saanne "jammer" selv, men finner stadig ut at det blir kjedelig aa hoere paa i lengden.. Her syns jeg det ble litt for tregt, og mye likt.. Men Hey. "Dont mind me, Im just a tree"

Jevnlig er du flink til aa kjore impro. Bedre enn de fleste jeg har hort her, og sikkert bedre enn meg ogsa, men dette folte jeg ble litt "trottsomt", om du skjonner hva jeg mener..

Chill 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var bra ! Du kan "bluesskalaen" og de fine bendene, men du slipper deg ikke veldig loes.. Men saann er vi alle her..

I lengden syntes jeg det ble litt kjedelig.. Har tatt opp masse saanne "jammer" selv, men finner stadig ut at det blir kjedelig aa hoere paa i lengden.. Her syns jeg det ble litt for tregt, og mye likt.. Men Hey. "Dont mind me, Im just a tree"    

Jevnlig er du flink til aa kjore impro. Bedre enn de fleste jeg har hort her, og sikkert bedre enn meg ogsa, men dette folte jeg ble litt "trottsomt", om du skjonner hva jeg mener..

Chill 8)

Dæven, det var da nesten i overkant mye ros. Takk! :oops:

Når det gjelder hastighet, så har jeg lite. Kan enkelte jukseknep og litt tapping, men jeg har rett og slett ikke noe behov for å bli noe spesielt raskere. Kan legge ut noe en gang der jeg har varmet opp og prøver meg på å spille fort.

Og når det gjelder "kjedelig i lengden" er jeg forsåvidt enig. Må jobbe med å kunne komme meg en vei, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.