Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbucker ut av fase


Anbefalte innlegg

Byttet nettopp ut elektrinikken i en LTD EC1000. 
Det ble en GFS Fat Pat i hals og Gibson Burstbucker i bro. 

Låter helt fint hver for seg, men i middls-posisjon der begge pickupsene er aktivert - låter det helt bajs. Ut av fase, volumknottene gir ganske ustabile lyder. 

Har lest at dette er pga en av pickupsene har motsatt fase av den andre.

Spørsmål: GFS i hals har covers, så det utgår å åpne den opp. Men kan jeg f.eks ta ut magneten på bro-pickupen (Gibson) og snu den? Eller finnes det andre triks for å fikse dette? 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg leste noe sånt ja, men ble litt usikker.
Høres ut som en enkel fix, skal forsøke det! 

Er antageligvis Gibson som er ut av fase, da jeg har GFS sammen med andre humbuckere i andre gitarer. Men det er ikke umulig at jeg koblet feil +/- på GFS-en sin stereojack (hutigkobling). 

Melder fra når jeg har prøvd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løste seg med å bytte om hot og ground på GFS-buckeren. Låter helt kanon nå :)
Enklere det enn burstbuckeren, føltes litt feil å kobe skjerm på signal og signal på jord - da buckeren kommer med kun skjerm og signal.

Gjorde en A/B sammenligning av GFS Fat Pat og Vintage 59 i hals samtidig. Kan anbefale Vintage 59 på det sterkeste. Fat Pat ble for grumsete. Genialt med GFS sine jack-plugger som gjør at pickupbytte tar 5 minutter. 

Takker så mye for hjelpen! :)

Endret av Troll
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.