Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikere i Vestfold?


bib_ak

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kar på 42 år bosatt på Nøtterøy utenfor Tønsberg i Vestfold. 2 tenåringsbarn, kone, hus(lån), fast jobb og stasjonsvogn. Pleide å ha det moro med å spille i band fram til 20 års alderen, og tok opp igjen tråden for et par år siden - spiller en gang i uken i et amatørband (mangler vokalist), og det er gøy det... Men det er litt varierende hvor mye tid og innsats folk kan sette av til øving, og jeg har nok en del mer av dette en de øvrige medlemmene... Mange innbyggere i Vestfold - må da være noen flere å leke med?

OK, hvem/hva søker jeg? I prioritert rekkefølge:

1: Kan jo hende vi blir gode nok for noen spillejobber - men hovedfokus er: Moroa er å øve, stadig utvikle seg, samt lage noen gode opptak for egen forlystelse.
2: Du har tid til dette, og synes det er gøy å forberede deg litt på egenhånd mellom øvingene.
3: Du trenger slettes ikke være noen virtuos, men at du har noen års erfaring med traktering av et instrument eller stemme er greit, så vi ikke stiller på helt forskjellig utgangspunkt.

Som sagt spiller jeg i et band med bass, tangenter og trommer, i tillegg til meg på gitar. Hva slags prosjekt vi starter på siden av dette avhenger egentlig litt av hva nye resurser kan/ønsker/spiller. Om det er egenkomponert musikk eller cover er like interessant for meg, selv om min erfaring med låt produksjon er ganske begrenset. Musikalsk retning avhenger også sterkt av hva vi ender opp med av instrumenter - alt er artig - selv om min musikalske preferanse og inspirasjon er i retning "tungrock" fra 70/tidlig 80 tall, prog med litt "trøkk", jazz som ikke er "for fri" - eller godt komponert populærmusikk.

Om du bor i Vestfold og synes noe av det jeg skriver virker noenlunde interessant hadde jeg satt stor pris på om du gir lyd!
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Selv om det er ganske dårlig med trafikk her følger jeg opp denne tråden: "Gitarist2" måtte legge gitaren litt på hylla en periode, så det ble ikke noe i denne runde (men kanskje senere). Vi har allikevel klart å samle et par til: en bassist, en gitarist og kanskje en som spiller "andre instrumenter" :) Mest fokus har det vært på å skaffe et skikkelig øvingslokale - og det har vi greid - 35 kvm i et stort rom, og et kontrollrom ved siden av på 10 kvm. Mye styr å sette seg inn i akustikkens forunderlige verden - men veldig lærerikt.

Altså er det forskjellige konstellasjoner på gang - ikke nøl med å ta kontakt om du synes øving en gang i uka (eller flere, nå kan vi "bråke" når vi vil - hele døgnet) høres gøy ut! "Studioet" ligger på Nøtterøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Vi utvider fortsatt, og trenger sårt en keyboardist, en gitarist og en vokalist. Vi har også leid lokalet ved siden av, så nå har vi 3 rom - altså går det an å leie plass i det ene rommet om du allerede har noen du vil spille med, men mangler øvingsrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.