Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa/Boogie Studio Pre Kun lyd på ene siden


Anbefalte innlegg

Har dratt fram Studio preampen etter lang tid for å prøve å finne ut hva som er feil.

Denne gir altså kun lyd fra seg på utgang B, dette gjelder både main out og record out.
Det startet med at den virket men så ga den seg på ene siden for så å virke litt igjen. Men nå er det stille på ene siden konstant, dvs det kommer en tynn fislete lyd fra den kanalen.

Med mine begrensede kunnskaper på område vil jeg tro det er kondensatorrelatert men er ikke sikker.
V4 driver kanalene og vil tro problemet ligger i etterkant av dette.
Det finnes jo ikke et brukbart skjema på nett da M/B illsint ber alle fjerne de så kun autoriserte M/B verksteder skal gjøre jobben.

Jeg har sjekket rørsokler og ledninger til volumkontroll og alt virker som det skal. Har brukt trepinne å trykt meg rundt på kretskortet på leit etter brudd uten resultat.
Ikke noe som virker brent av motstander og slikt heller, så nå klør jeg meg litt i hode. 

Noen som har en idè om hva jeg kan feilsøke?
Jeg har laget en splitkabel så jeg i hvertfall får lyd til begge innganger på sluttrinnet, ikke sikker på hvor heldig dette er da.
Hjelp!!

IMAG2838a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein del Mesaer som har problemer med effektsløyfa (jack ut/inngangene). Har du prøvd å bypasse loopen med ein kabel (plugge ein kabel mellom inn og ut)? Eg fikk skjema hos Mesa til ein Cal 50+, eg sendte ein mail og forklarte at eg prøvde å fikse ein slik amp. Siden det er ein utgått modell (eg trur det ver derfor) så fikk eg en PDF i retur med skjema :)  Ellers er vel Boogieboard ein god plass å poste spørsmål om Mesaer (AmpGarage er også ein god plass).

Edit: her er link til boogieboard: http://forum.grailtone.com/

Endret av McJostein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk virkelig prøvd den ut i øvingslokale i sta og du hellige dykker hvor stort det låter.
Den har ikke vært i bruk på ca 10år så jeg hadde glemt hvor stort det låter.
Men herre så høyt. Kan nok regne med problemer med lydmann på neste spillejobb ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det sluttrinnets tur til å takke for seg(50/50).
Har hatt en følelse at det har sunget på siste verset. Det har vært en stygg brumming og lyst noe blått i ene rørparet men det har jo spilt som ei kule for det.
Etter åpning vil jeg tro jeg fant kilden til problemet ganske kjapt.
Det er fysisk hull i en kondensator. ?

Jeg hadde planer om fullt kondensator bytte på den uansett og fikk levert på døra i dag rett før ampen røyk.
Så da håper jeg det fixer seg.
La merke til en motstand som er lagt til men tror ikke den har innvirkning. Den har vært der så lenge jeg har eid ampen (20+år)

Prøvde å lage meg konto på Boogie Board men får ikke verifiseringkode på mail selv om jeg har prøvd flere ganger.
 

IMAG2894.jpg

IMAG2896.jpg

Endret av Æljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.