Heilage

[Selges] 1999 Gibson Les Paul Classic (Wine red), 2006 Suhr Pro Series S1 (Black), 2001 Gibson Gothic Explorer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hepp! Rensker ut av ymse ting jeg ikke bruker, så da går et par gitarer på salgsblokka. Disse kommer til å gå ut på Finn etter hvert, men lar naturligvis forumet få dibs hvis noen her vil ha dem. 

1999 Gibson Les Paul Classic

Klassikeren, nydelig farge og lette tendenser til flamme i toppen. Lyden gir deg frysninger, takket være et par DiMarzio Super Distortion, hvor neck er blitt respunnet av Kristoffer Eide (litt mindre hot enn stock). Behagelig og passe chunky hals, med bånd i særs god stand gitt alderen på gitaren. Denne er godt brukt og har merker fra dette (deriblant et ganske markant hakk i halsen), men er i teknisk glimrende stand. Et særs godt eksempel på det jeg mener en Les Paul skal være. Medfølger semi-hardcase (softcase med veldig god padding) fra Mono, og har Schaller straplocks. 

Pris: 10 000,-

2006 Suhr Pro Series S1

Ah, Suhr. Det hjelper ikke at Leo Fender designet Straten, når det var John Suhr som perfeksjonerte den. Hvis du ikke har forsøkt å spille på en Suhr, skylder du deg selv det dersom du er fan av Stratocastere. Nesten ventablack i fargen, med originale Suhr pickups, svart plastikk og knotter i krom (jeg byttet etter at jeg tok bildene). Et fantastisk eksemplar. Kommer i original hardcase fra Suhr, og en pose med ymse tilbehør (hvit plastikk etc) følger med.

Pris: 15 000,-

2001 Gibson Gothic Explorer

Det er aldri feil med en skikkelig Explorer. Denne kjøpte jeg av en kar som brukte den på diverse turneer rundt om i for eksempel Sør-Afrika, så den bærer preg av dette og er nokså slitt. Har fått diverse forbedringer, med EMG 81/81, custom plekterplate i stål og nye stemmeskruer. En gitar man bare må spille litt 'tallica på. Kommer i original, brun Gibson-kasse.

Pris: 7 000,-

Generelt

Alle gitarene befinner seg i Oslo. Jeg vil helst unngå å sende (stress), men er du på andre siden av landet og gjerne vil ha den, kan vi sikkert få til noe. Bedre og flere bilder kan uten problemer fremskaffes, og jeg har spec sheet for Suhren dersom det skulle være behov for det. 

Skjult innhold - vennligst logg inn

Endret av Heilage
Problemer med attachments

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Kom igjen folkens, den les paulen er eit knallkjøp. Det er min gamle og hvis eg hadde hatt cash (og bruk for ein LP ekstra) så hadde den lett havna tilbake her :)

Endret av McJostein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, McJostein skrev:

Kom igjen folkens, den les paulen er eit knallkjøp. Det er min gamle og hvis eg hadde hatt cash (og bruk for ein LP ekstra) så hadde den lett havna tilbake her :)

Denne blir nok solgt i dag. Kjøper ville ikke prøve å prute engang :D 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg inn.
      Skjult innhold - vennligst logg inn og Tonerider pickups.
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i250.photobucket.com/albums/gg258/audun-eg/Gitarer/larrivee/DSC_1939.jpg&key=8f3e7b1750ad6f991285d7ece3ba66bece2de7e3ad2f6026be6fd51dc7ebbe02" />

Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn

Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
    • Av CastorFiber
      Ser det er flere poster om dette på forumet allerede, men tenker det er verdt en egen tråd.
      Det er mange kilder som har dette som en nyhet, jeg har bare valgt en av dem.

• Av SunMaster
      Nå vet jeg jo at disse har vært diskutert opp og ned i mente. Jeg syns de var litt artige, og når jeg satt dem til max følsomhet klarte de å stemme gitaren ganske bra. Men over tid stusset jeg jo på at strengene hele tiden sank. Sånn en liten justering hver 20-30 minutter eller noe. Jeg har jo andre gitarer som ikke har dette problemet (am fender deluxe, esp eclipse++), men tenkte at det var disse problemene med å holde stemmingen som Gibson er så beryktet for som var saken. Selv om jeg har satt in en tusqxl.
      Så røyk den ene robotuneren, og jeg bestemte meg for å kjøpe noen locking tuners som jeg kjenner fra før.

Og... helt utrolig, jeg har en SG som holder stemminga like godt som de andre gitarene mine.  Det tok meg ett år å lære å hate g-force 🙂
    • Av SunMaster
      Har en 2015 SG med den en smule forhatte "mekanikken" der en av motorene har tatt kvelden. Har ikke tenkt å reparere dem (heller en rituell ofring på et bål), men trenger noe å erstatte med.

Hvilken låsbar mekanikk kan jeg putte rett inn uten å finne drillen?
    • Av Soundmannen
      Heisann!
      Har en Gibson Les Paul VOS R8 som jeg vurderer å fjerne pickups coverne på. Noen som har prøvd? Vil lyden bli mer åpen og få mer topp?