Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tuners


Endt

Anbefalte innlegg

Har vært på utkikk etter den perfekte erstatning for kluson tunerne på min les paul, og har funnet det som kan se ut som en vinner, de er locking, nickel, ok pris og vintage stil feste. Lurer på om noen har prøvd disse.

s-l500.jpg

Hva foretrekker dere når det kommer til tuners? Locking eller ikke? Og hvilken produsent? 

Har selv gitarer med sperzel, hipshot, grover og kluson. Den åpenbare favoriten er hipshot. Sperzel er bra, men må borres opp for å få plass til tykke strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonalitet er det ikke noe å utsette noe på, på de originale, men på min 03 classic er tulipanene i overkant grønne. Er og blitt mer og mer glad i locking tuners. 

Så nå at på min sg så heter tunerne gibson delux mot kluson deluxe på min lp. Er det noe forskjell på disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SteikBacon skrev:

Tror Graphtech Ratio er inne på noe..

Ja, de ser spennende ut, så litt på de med en gang de kom ut. Har aldri fått prøvd de ut selv, men prisippet virker jo veldig logisk. Har også tilgode å prøve planet waves locking, som både låser og klipper strengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt et sett med kluson revolution som er avbildet i første post. Skal gi en oppsummering når de er montert og testet.

Forsatt ingen som kan si om det er noe forskjell på gibson deluxe merket vs kluson deluxe tuners? Er det bare forskjellig påskrift, men samme tuner? 

Lurer fordi jeg vurderer å bytte over fra min lp til min sg når jeg får de nye. Om dette ikke er en oppgradering, så gidder jeg naturligvis ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jonta skrev:

"Locking tuners" låser strengen, ikke sant. Men har ikke Sperzel stemmeskruer som låser selve stemmemekanismen også?

Er det noen spesielle, eller tenker du på Sperzel generelt? Kan aldri si jeg har lagt merke til at Sperzelene på fenderen min skiller seg fra andre locking jeg har, men nå er vel ikke  jeg verdens mest observante heller hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener at du låser strengen til spindelen på stemmeskruen, så du slipper de obligatoriske tre turn med strengen. Det andre jeg tenkte på var at selve mekanismen låses så gitaren ikke blir ustemt hvis man kommer borti en stemmeskrue.

Mener Sperzel hadde en modell med sistnevnte funksjon?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.