Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

et lite forsøk på Rush (oppdatert)


kanonjon

Anbefalte innlegg

Ikke at jeg har peiling på bass, men dette likte jeg dessverre ikke. Det er nok ikke det at den er ustemt, heller det at du er litt unøyaktig på fingerposisjoneringen (siden det er fretless). Lyden var heller ikke noe særlig å skryte av, og rent spillemessig kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke vet helt hva som er "bra" og "ikke-bra" på bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa at det var et _forsøk_ men jeg har ikke giddet å stemme den skikkelig, samt min intonering er på ræva, noen steder er det litt krøkig å få helt riktig intonering :) samt det høres jævla sært ut på fretless i tillegg, ustemt fretless bass sier det

meste.

skal gjøre et bedre førsøk når jazz bassen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det der hørtes i mine ører ut som noe merkelig fri jazz greier .. fant ikke grooven liksom.. ikke akkuratt min definisjon av god basslyd heller, men du er sikkert flink å spille for det om.. bare litt uheldig med det opptaket der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det var ikke noe jeg brukte tid på, bare øvd litt i forkant og dermed spilt det inn i fullfart, men som sagt, det er surt og jævlig, vuderer å legge fretless bak meg en stund nå, et litt dumt kjøp, men jeg er glad i den planka og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
greit forsøk Jon !

Timing

Ta litt mer tak i bassen' date=' Geddy Lee er dønn sikker og spiller med trøkk hele låta

også bruker han litt Dist. effekt på den introen ;)[/quote']

jo takk for det :) jeg suger på bass, men jeg prøvde. jeg vet han brukte distortion på introen, er så slapp at jeg ikke gadd å ha den med :P

men det er bare å øve, skal gjøre et nytt forsøk når geddy bassen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller forøvrig både Red Barchetta og Tom Sawyer i bandet :D

du suger ikke' date=' hører at du kan introen, da er det bare å få timingen på plass og spille like hardt på alle toner så låter det som ei kule :D[/quote']

hehe, skal seff øve mer på den, fretless er ikke min ting, så jeg gjør ikke annet enn å vente på bassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.