Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjørkecaster


Anbefalte innlegg

Jeg fikk lyst å lage en telecaster til, og da i bjørk... Jeg freste ned to biter jeg har hatt liggende , og limte de sammen. Skjøten ble ganske optimal. Jeg freste ut kroppen i går, og skal pusse nå til den blir glatt og fin.  Det blir en vintage bro med 3 messingsadler i hvertfall... pickups vet jeg ikke enda, halsen blir en lønnehals fra østen.

20180422_225224.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det stemmer... Jeg borrer først for å komme dypt nok ned med fresen slik at kulelageret på fresestålet kommer ned til malen. Et annet poeng er at hvis man ikke borrer ut først kan man være uheldig ved at fresen hugger seg fast i treverket og ødelegger  malen og dermed arbeidsstykket og kan i verste fall ødelegge det som skal bli gitar etterhvert.  dessuten spares fresestålene for slitasje. Jeg må frese dypere i hulrommene senere  men jeg trenger nytt fresestål først, det jeg har er for sløvt,og skar ikke så bra. Men enig i at det ser litt sloppy ut med de borrehulla i bunnen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må borre hullet til jack-inngangen og ledningene til elektronikken, men tenkte å få på noe lakk først slik at jeg ikke skitner til treverket med olje . Jeg har tilgang til søyleboremaskin på jobben,  slutt på mislykkede skeivborringer nå håper jeg.

Endret av arneK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Je var ikke fornøyd med fargen som ble av den oljebaserte lakken, så jeg slipte bort og farget opp vannbasert lakk. Det ble gult kan du si... nå er det våtsliping, og det går sakte fremover. Men det blir. Det er veldig fint spill i treverket, det kommer frem etterhvert som lakken blir blankere. 

20180521_121738.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen. Da sier jeg meg ferdig med finishen , jeg syns den ble ganske shiny etter timer med våtslip og gnikking med bilprodukter.  Snart klar for montering. Skulle hatt et sett med pickups til denne, noen som har noen til budsjettpris, den skal gies bort i presang denne.  Tror det blir hals med "rosewood" fra china på den. 

15284501375352066098078.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.