Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fikse bracing på k.yairi nylongitar


mislykketmusikant

Anbefalte innlegg

det er ihvertfall 1 av spilene på undersiden av topplokket som er løs, i tillegg til at det også er sprukket. dette har resultert i at lokket buler opp bak broen, og at det er en nedsenkning mellom broen og halsen. i tillegg er det en fin (dvs ren) sprekk bak broen. må derfor fikse denne spilen.

gitaren har heltre gran i lokket, og heltre rosewood i bunn. ser ut til å være lyse, lette spiler (braces) (balsatre? gran? vet ikke hva som er vanlig)

spilene er skallopert, og er limt i en slags vifteform. den skadede spilen er den som ligger nærmest lydhullet, som krysser lengderetningen til halsen. altså det som ligger mellom lydhullet og broen, nærmest lydhullet. i tillegg til lydhullet, er det et ganske stort hull i kroppen, der preampen er innfelt. denne kan tas ut i sin helhet, for å komme til bedre.

så; spørsmålene:

-hvilket lim bør man bruke? (om jeg skal prøve selv)

-hvor mye koster det å få slike ting fikset, ikke pent, men stabilt. dvs, ikke nødvendig at det er usynlig, men det må gjøres skikkelig, slik at det blir like sterkt og stabilt som resten av treverket.

dette må gjøres i bergen eller relativt nært bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke macrolinse på speilrefleksen, og det er det eneste kameraet jeg har.

 

fant ut at det er en til spile som er løs. og knekt. så det er mulig jeg må sette på en ny, ved siden av den ødelagte.

vil ha gitaren i stand, da den har den absolutt beste halsen jeg noensinne har spilt på, av nylongitarer. og helst i så god stand at jeg kan sette på noen skikkelige high-tension strenger også. den har stillbar trussrod, så om spilene blir fikset, skulle det være ok med heavy tension strenger, tenker jeg. eller hva tror dere?

 

k.yairi ce 62-14f, `98-modell, står det på lappen, om det skulle være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

har fått fikset det. gjorde det hos han i kong oscarsgaten. 2500 for 3 løse spiler, filing av band, fiksing av 2 sprekker på toppen, filing av nut, gjennomgang av elektroniikk og påsett av high tension d`addario strenger. uslåelig pris for suverent utført arbeid. ble skikkelig imponert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.