Gå til innhold
per h

In Ear

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg bruker westone in ear, er fornøyd med in ear...., men for den litt "tynne" lyden, og gitar har mer veps lyd, altså en annen lyd enn hva som kommer ut av ampen, det er vel bare å skru på stripa tenker jeg...eller am i wrong?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk litt liten tid sist soundcheck på gigen, men teste ut litt til helgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være noe å tenke på at den gitarlyden du har i øret, er den lyden som går ut i PA...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanskje litt mer bunndrag i en svær PA enn i bittesmå propper men :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv inear på øving, og det skal sies at det kommer mindre fres fra en sm57 enn amp-i-rom følelsen gir. Jeg har kabinettet nært nok til at jeg får juice i bunnen, ellers kan det meste EQes. Bruker til referanse den kjipeste til Shure inear (215 e.l)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av eagle69
      hei. Har en Vox AC15 der basslyden kommer og går i perioder. Vet noen hva som kan være galt?
    • Av cantus
      For en stund tilbake lagde jeg en video sammen med assistent teknikeren min i studioet mitt. Tenkte det kanskje var av interesse.
      Her har jeg 13 forskjellige mikrofoner på nøyaktig samme kilde/plassering. For å få samme lyd brukte jeg en Akai HeadRush pedal til å loope signalet, deretter satt jeg samtlige mikrofoner fra samme avstand, rett på høyttalerelementet (on axis). Gitar er Les Paul Jr og amp er BadCat Panther.

Hva syns dere låter best? Er det noen som skiller seg ut ekstra mye?
      Om dere har noen ønsker til lignende tester så gi beskjed
    • Av Affen
      Noen tips til rimelig men bra lydisolasjon? Tenker på til mancaven min
    • Av Microdomus
      Blæhh, fant en løsning på problemet.
      Tråden kan slettes.
    • Av TheBoss
      Halloisen!
      Jeg har fått tak i denne lille godklumpen her, men det er et par problemer med den. Jeg er på ingen måte skikket til å rote meg inn i systemet på slike saker, så jeg lurer på om det er en der ute som kanskje kan hjelpe meg litt?
      Problemet er at standby-knappen på den ikke vil virke. Jeg slår den på og da blir det stille, men når den slås av igjen, tar det rundt fem minutter før ampen spiller igjen. Det virker også for meg som om det er veldig lav lyd ut fra ampen selv om jeg skrur alt av volum way up. Det siste er at det kun høres ut som om ett av de to elementene funker.
      Noen som er kyndige på rør her?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.