Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Om necrobumping og Tilfeldige poster - utskilt fra Dagens småprat


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Jeg la inn en slik funksjon på gamle poster på FF. Jeg syns vel forøvrig kanskje ordet er noe søkt. Av og til kan gamle emner være like relevante i dag og gode svar skal ikke slettes bare fordi emnet er gammelt. Da burde vi heller stengt emnet.

Tidligere (før facebook), kunne vi skrive gode poster med bilder og mye god tekst i rette kategori, men denne egenskapen er vi i ferd med å miste dessverre. Dette taper vi mye på.

Nettopp av samme grunn la jeg inn Random posts i sidebaren her. Rett og slett for at når man tar å sjekker nytt innhold så kommer det kanskje ikke noe som helst nytt. men da er denne randomsaken ganske kjekk. MEN: Den er ikke korrekt konfigurert her. Den tar alle poster(man har tilgang til), mens den i stedet skulle tatt fremhevede poster. Skal se på det ved anledning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte tråder her på forumet har omtrent "evig verdi". Tenker for eksempel på tråden om finish på gitarer. Det skal mye til at den går ut på dato, det samme en rekke tråder som gjelder stell, vedlikehold og oppsett av gitarer. Andre tråder er nok mer kortlivede av diverse årsaker. Uttrykket "necrobumping" skal jeg nok ikke ta æren for å ha funnet opp, men vet at det er i vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CastorFiber skrev:

Enkelte tråder her på forumet har omtrent "evig verdi". Tenker for eksempel på tråden om finish på gitarer. Det skal mye til at den går ut på dato, det samme en rekke tråder som gjelder stell, vedlikehold og oppsett av gitarer. Andre tråder er nok mer kortlivede av diverse årsaker. Uttrykket "necrobumping" skal jeg nok ikke ta æren for å ha funnet opp, men vet at det er i vanlig bruk.

Ja - det er bra. Jeg har som nevnt mulighet til å ha kun "fremhevede poster" (feature) der i stedet for random whatever. Det er enkelt å fremheve enkeltemner, men selvsagt en del jobb, eller man kan ta det inn i mellom.  Man kan massefremheve ved å filtrere på mest lest, velge alle og masse fremheve.

En skisse.. vet ikke om det er forståelig.. Kan filtrere påå flest svar også.. kjapt gjort, men fjern avhuking på de som uansett er mye brukt..

image.png

 

Det er ingen vits i å fremheve tråder som allikevel har trafikk selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
13 timer siden, Æljen skrev:

@Kjell Iver
Den necrobumpinga skjer fortsatt relativt ofte og jeg er ganske sikker på at den "tilfeldige poster" funksjonen er hovedårsak. 
Den er en unødvendig funksjon spør du meg.

Jeg er noe usikker på hvor det ordet necrobumping kommer fra, men spennende tråder fra gamle dager kan da være vel verdt å dra frem igjen om de er relevante?

Om vi ikke ønsker at gamle tråder skal komme frem kan vi automatisk stenge de? Er det egentlig ønskelig? 

Jeg ønsker heller at gamle aktive gitarrelaterte tråder kommer frem i lyset, enn tråder om hva folk har i glasset eller hva de har til middag. Skal vi komme opp hos google på treff, så må vi være relevante på våre hovedemner. 

Nye medlemmer må kunne dra frem gamle tråder om de fortsatt er relevante. Om de ikke er det så kan vi stenge de.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser bare ikke nytten av at tråder der et spesifikt spørsmål blir stilt og som oftest er besvart fyldig i tråden allerede blir dratt frem, da ofte av ett helt nytt medlem.
Vil nok tro grunnen til at dette skjer er at noen ikke "har tid" til å lese og bare poster og dermed ikke har fått med seg at de svarer på spørsmål som er mange år gamle og dermed er totalt urelevant for TS nå.

Tror bare at den tilfeldige poster saken gjør det enklere for de som er litt raske på avtrekkeren til å svare før de faktisk forstår at det er en gammel tråd.
Vil man lese gamle tråder så er det jo bare å lete litt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.