Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT-1000


Duckling

Anbefalte innlegg

Fulgte ikke så godt med på nyheter fra NAMM i  år, så denne har hittil gått meg hus forbi inntil jeg scrollet gjennom multieffekter hos Gitarhuset i går.

Ser ut til at Boss nå har fulgt etter Line6 for konkurrere i high-end-segmentet av ampsim og multieffekter, men hva er deres tanker om enheten? Er selv i markedet for ny multieffekt, og hadde vel i stor grad bestemt meg for Headrush inntil jeg oppdaget denne. Såfremst prisen ikke endrer seg ved levering så er det jo den billigste i gjengen, og med forsterkersimuleringer som virker veldig lovende og de nye 500-pedalene innebygget, montert i det minste(?) floorboardet hittil så kjenner jeg at dette er en veldig interessant kandidat!

Legger ved Demo-videoen fra Boss, og ellers ligger det veldig mye fra NAMM på youtube for de som vil sjekke nærmere, både informasjon og lyd. Merk at dette er en tråd som er ment å handle om GT-1000, og ikke hvilken multieffekt jeg bør kjøpe. Kommer en ny tråd om det når feriepengene er på konto om et par måneder :P

Kjør debatt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en lang tråd på TGP om denne siden NAMM. Den har akkurat kommet i salg i USA og er vel noen demoer på gang snart.
Men absolutt alt fra NAMM låt fullstendig katastrofe, så jeg har ikke for mye håp til at Boss klarer å match konkurransen med denne.
Men ville vært en glede å ta feil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å bla meg gjennom tråden på TGP nå. Lang vei til mål merker jeg :P

Tviler vel på at de klarer å matche Axe og Kemper, som jeg har inntrykk av er hakket foran resten, men ser ingen grunn til at de ikke skal klare å matche Helix og Headrush på lydkvalitet, de har jo tilogmed hatt noen år ekstra på seg siden hvertfall Helix kom, men det blir spennende å se!

Størrelse og 500-pedalene innebygget er et godt salgsargument dersom amp- og cab-sim er på høyde, men etter å ha kikket i parameter-guiden til GT-1000 så frykter jeg at det som kanskje feller dem er at de har langt færre forsterkermodeller enn f.eks Helix (som vel er den åpenbare utfordreren med LT-versjonen), og kun ytterst få kjente amper (JC120, et par Fendere, AC30, Marshall 1959 og "modern"-kanalen til Dual Rectifier). De fleste er Boss' egne, og de kan godt være vel så gode som å simulere kjente amper, men med totalt 16 forsterkere å velge mellom er de langt bak. De bør låte fett og være allsidige som pokker skal de kunne matche konkurransen! Ikke at jeg bruker veldig mange ulike ampsims selv på GT-100'n, det er noen få som brukes til alt, men har ennå ikke en eneste patch med en Boss-forsterker. Men det blir spennende å se når de ordentlige demovideoene treffer YouTube!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en vellaget ny video i dag. Må si jeg kan ikke høre at det låter så mye annerledes enn GT-100, bortsett fra bedre effekter.
Mangel på ampmodeller ville plaget meg også.

Så jeg har fortsatt liten tro på at den kan holde mot Helix lydmessig. Men at de ga etter og vil tillate eksterne IR's er ihvertfall et pluss!

Snerten størrelse er det så absolutt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låter bedre enn GT-100, men ble ikke akkurat blåst av banen av den videoen nei. Nå har jo aldri presetsa i Boss-pedalene vært stort å skryte av, så jeg skal vente med å dømme den for hardt til jeg hører hva folk klarer å få til med egne patcher, men jeg skal ikke nekte for at jeg hadde mer tro på den i går enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, nå er 16 forsterkere blitt for lite å velge mellom nå altså?

Sitter med alle ampene i Ax-8, og har funnet ut at det går fint å bruke en hel arbeidsuke på å sjekke mulighetene i bare en forsterker.

16 bra modeleringer bør jo holde lenge hvis det er et riktig utvalg, og at kvaliteten er topp.

Problemet med digitale dingser er jo at det fort blir fullstendig overkill, og at skruing blir en tidstyv som tar tid fra øving og spilling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.