Gå til innhold
Gmal

Marshall 410H vs 410HJS

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har bestemt meg for at en 100W Marshall er tingen. Var i utgangs punktet fast bestemt på 410H, men etter at jeg begynte å nerde rundt på YT osv ble jeg klar over Satriani's signaturamp HJS. Har lest meg opp på forskjell på specs, så det har jeg grei kontroll på. MEN: Er det noen som har  erfaring med begge? Spiller alt fra pop til hardrock (ikke metal).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å virke spydig eller gammeldags, men trenger du virkelig alle de funksjonene? For meg virker det som du kunne klart deg med en litt enklere amp. Hvis du klarer deg uten en dedikert clean-kanal så tror jeg JCM 800 ville vært helt tipp topp, evt bare en boost for det lille ekstra. JVM er jo et romskip ut av en annen verden, ser for meg at man blir bare sittende å ratte.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He-he ser den😄  Men hjertet (GAS'en) vil nå ha det det begjærer. Tanken er vel at jeg vil ha mest mulig fra amp'en og minst mulig bokser å stepdanse på. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør være obs på at JVM410H er en støyboks av en annen verden, skal du bruke noen av OD-kanalene på oransje eller rød modus du ha en noisegate eller få den modda. Interessant nok satsa Marshall på å inkludere en noisegate i 410HJS i stedet for å faktisk fikse støyproblemet med f eks DC heaters på preamprørene.

Amper som disse er ikke designa for at du skal bruke volumknoben på gitaren til noe annet enn av og på, du kan selvfølgelig gjøre det men med 12 moduser/kanaler som overlapper... Veldig individuelt akkurat det der, men liker du å bruke volumknoben til å cleane opp så blir det litt som å skyte spurv med kanon som Skjult innhold - vennligst logg inn også nevner. Støtter også JCM800-forslaget, forutsett at du bruker volumknoben. Kan også være nyttig å vite hva budsjettet ditt er, om du tenker å handle brukt osv? 😉

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok hente opp igjen denne om en stund. Bil til dundas betyr budsjett på null,-  Det VAR på rundt 20 laken inkl. kabinett. Nytt eller brukt? Ja takk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en HJS en liten stund. Den låt bra den altså, veldig bra. Har bare så vidt testa den andre. To ganske så forskjellig amper på noen av kanalen. Den vanlige versjonen var ikke i nærheten, mye mer moderne, steril og kjip, mens HJS var mye mer klassisk Marshall. Men igjen, ble for mye knotter for min del. Hadde valgt HJS’en over den andre hundre av hundre ganger :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)
      Skjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg inn.
      Skjult innhold - vennligst logg inn og Tonerider pickups.
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i250.photobucket.com/albums/gg258/audun-eg/Gitarer/larrivee/DSC_1939.jpg&key=8f3e7b1750ad6f991285d7ece3ba66bece2de7e3ad2f6026be6fd51dc7ebbe02" />

Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn

Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
    • Av GunnarpåMo
      Restaurerte et gammelt Pinstripe kabinett for noen år siden. Det var fiksa på i '73, og så ut som et checkeboard fra '73, men viste seg å være et tidlig '66 kabinett.
      Marshall '66 kabinett er spesielt spennende fordi det da i en liten periode ble laget en fullstack variant med ekstra høy bunnkasse. B.a. brukt av Clapton og Hendrix i '66.
      Disse kabinettene er sjeldne som fy, men har ikke klart å la være å se etter et kabinett som kunne være underdelen til det jeg hadde. Nå flere år etter, så jeg et som lignet på Finn.
      Det hadde samme skumgummi inne i kabinettet, slik som Marshall brukte i '65, og tidlig '66, og så '73 ut slik som det andre hadde gjort.
    • Av riff-raff
      Selger unna endel gitarpedaler som jeg ikke bruker til gibortpris.
      Vox Satchurator distortion strøken kr. 350,-
      Rockbox distortion Strøken kr. 500,- (tror denne koster rundt 1800 ny)
      Caline Purple Smoke Clear Boost strøken kr. 150,-
      Joyo Crunch distortion kr. 150,-
      Joyo US dream distortion (suhr riot clone) kr. 150,-
      Marshall GV2 Guv'nor pluss overdrive/distortion kr. 150,-
      Carl Martin Crush Zone distortion kr, 150,-
      Tomsline G-fuzz vintage germanium fuzz Kr. 150,-
      Boss DS-1 distortion (pedaldoc mod) kr. 200,-
      Danelectro Chiken salad vibrato kr. 150,-
      Danelectro Tuna melt tremolo kr. 150,-
      + evt. frakt
    • Av SHAFFEЯ
      Hei!
      Tenkte å bytte elementer i kabinettet mitt fra G12T-75 til G12-65. Men da er spørsmålet hva slags ohm skal jeg ha? G12-65 kommer i 8 og 15ohms utgaver. De som står i kab idag er på 16 og kab/topp kjøres på 8. 
      Blir det da rett å kjøpe fks 8 ohms elementer å kjøre topp på 4?
      Er fint lite teknisk av meg desverre :-)
    • Av AkE
      Har en eldre Marshall valvestate 8280 som fusker litt, byttet nylig røret på den og har gått igjennom og renset elektronikken etter beste evne. Sliter med at lydnivået brått synker drastisk. Dette skjer på både clean og overdrive. Virker som den rett å slett ikke liker å bli spilt lavt. Er mye skurring i midle og treble potten på clean kanalen, hjelper innimellom litt å fikle med disse. Pleide å hjelpe å dra opp mastervolumet, men det trikset fungerer dårligere og dårligere. Hva tror dere er feilen? Er det noe vits å koste på, eller er det like greit å krype til korset å kjøpe en ny forsterker? 

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.