Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall 410H vs 410HJS


Gmal

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har bestemt meg for at en 100W Marshall er tingen. Var i utgangs punktet fast bestemt på 410H, men etter at jeg begynte å nerde rundt på YT osv ble jeg klar over Satriani's signaturamp HJS. Har lest meg opp på forskjell på specs, så det har jeg grei kontroll på. MEN: Er det noen som har  erfaring med begge? Spiller alt fra pop til hardrock (ikke metal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å virke spydig eller gammeldags, men trenger du virkelig alle de funksjonene? For meg virker det som du kunne klart deg med en litt enklere amp. Hvis du klarer deg uten en dedikert clean-kanal så tror jeg JCM 800 ville vært helt tipp topp, evt bare en boost for det lille ekstra. JVM er jo et romskip ut av en annen verden, ser for meg at man blir bare sittende å ratte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Du bør være obs på at JVM410H er en støyboks av en annen verden, skal du bruke noen av OD-kanalene på oransje eller rød modus du ha en noisegate eller få den modda. Interessant nok satsa Marshall på å inkludere en noisegate i 410HJS i stedet for å faktisk fikse støyproblemet med f eks DC heaters på preamprørene.

Amper som disse er ikke designa for at du skal bruke volumknoben på gitaren til noe annet enn av og på, du kan selvfølgelig gjøre det men med 12 moduser/kanaler som overlapper... Veldig individuelt akkurat det der, men liker du å bruke volumknoben til å cleane opp så blir det litt som å skyte spurv med kanon som @CaptainSexy også nevner. Støtter også JCM800-forslaget, forutsett at du bruker volumknoben. Kan også være nyttig å vite hva budsjettet ditt er, om du tenker å handle brukt osv? ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en HJS en liten stund. Den låt bra den altså, veldig bra. Har bare så vidt testa den andre. To ganske så forskjellig amper på noen av kanalen. Den vanlige versjonen var ikke i nærheten, mye mer moderne, steril og kjip, mens HJS var mye mer klassisk Marshall. Men igjen, ble for mye knotter for min del. Hadde valgt HJS’en over den andre hundre av hundre ganger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.