Gå til innhold
nikotro

Kule jazzforsterkere

Anbefalte innlegg

Da hadde mannen feil gitar. (selv om jeg til dels er enig i at en 1974 ikke har mye clean å gå på)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
56 minutter siden, GunnarpåMo skrev:

Da hadde mannen feil gitar. (selv om jeg til dels er enig i at en 1974 ikke har mye clean å gå på)

Ja, det kan jeg nok være enig i. Btw var det du som kjøpte 1974x av meg kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 27.4.2018 den 16.03, nikotro skrev:

Polytone Mini Brute IV, som flere av de store jazzgitaristene har brukt, må med i denne tråden.

IMG_20180427_155422287.thumb.jpg.7dcc9d8c4382969dee1f3950293c0de7.jpg

Jeg skulle egentlig selge denne for en annen, men endte opp med å kjøpe den selv:)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanskje litt tidlig, etter bare en halvtimes prøvetur, å hevde at dette er en kul jazzforsterer, men jeg tror jeg skal driste meg til det. Høy og klar lyd fra 2 stk 6V6 i en ptpTweed Deluxe klone?

IMG_20180504_200254664.thumb.jpg.7a63fd97642921cb44f6211234580a24.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fender Princeton Reverb (ptp a la '64 m/10") + 112 Jensen c12k ext kabinett og Polytone Mini Brute IV (15") splittet til stereo i en Boss RV-5, er helt konge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en sånn en for et par år siden, ypperlig til jazz og andre cleane greier. Super komponentkvalitet, ikke spraking i en eneste pot etter 40 år, og ingen susing. Spiller vanvittig høyt. Jeg har en tidlig JC120 også, men den er lite i bruk etter at jeg kjøpte denne. Eneste svake punkt er romklangen, men den erstattet jeg raskt. I motsetning til JC120 fåes disse for nesten ingen penger.

onjy6lazklr3rhrvh2ge.jpg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, Arkadian skrev:

Kjøpte en sånn en for et par år siden, ypperlig til jazz og andre cleane greier. Super komponentkvalitet, ikke spraking i en eneste pot etter 40 år, og ingen susing. Spiller vanvittig høyt. Jeg har en tidlig JC120 også, men den er lite i bruk etter at jeg kjøpte denne. Eneste svake punkt er romklangen, men den erstattet jeg raskt. I motsetning til JC120 fåes disse for nesten ingen penger.

onjy6lazklr3rhrvh2ge.jpg

Jeg har hørt om denne også og lurer på om jeg må prøve å få tak i en.

Mener at jeg hadde LAB topp og kabinett en periode sent på 90-tallet.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Arkadian skrev:

onjy6lazklr3rhrvh2ge.jpg

Jeg vurderer seriøst å droppe rørene, og heller kjøpe en Origin RevivalDrive og en Lab eller to.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 20.6.2018 den 15.51, Arkadian skrev:

onjy6lazklr3rhrvh2ge.jpg

Si gjerne fra om du skal selge eller om du kommer over en. Jeg er interessert i å kjøpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.