Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kule jazzforsterkere


nikotro

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, GunnarpåMo skrev:

Da hadde mannen feil gitar. (selv om jeg til dels er enig i at en 1974 ikke har mye clean å gå på)

 

Ja, det kan jeg nok være enig i. Btw var det du som kjøpte 1974x av meg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2018 den 16.03, nikotro skrev:

Polytone Mini Brute IV, som flere av de store jazzgitaristene har brukt, må med i denne tråden.

IMG_20180427_155422287.thumb.jpg.7dcc9d8c4382969dee1f3950293c0de7.jpg

Jeg skulle egentlig selge denne for en annen, men endte opp med å kjøpe den selv:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt tidlig, etter bare en halvtimes prøvetur, å hevde at dette er en kul jazzforsterer, men jeg tror jeg skal driste meg til det. Høy og klar lyd fra 2 stk 6V6 i en ptpTweed Deluxe klone?

IMG_20180504_200254664.thumb.jpg.7a63fd97642921cb44f6211234580a24.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kjøpte en sånn en for et par år siden, ypperlig til jazz og andre cleane greier. Super komponentkvalitet, ikke spraking i en eneste pot etter 40 år, og ingen susing. Spiller vanvittig høyt. Jeg har en tidlig JC120 også, men den er lite i bruk etter at jeg kjøpte denne. Eneste svake punkt er romklangen, men den erstattet jeg raskt. I motsetning til JC120 fåes disse for nesten ingen penger.

onjy6lazklr3rhrvh2ge.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Arkadian skrev:

Kjøpte en sånn en for et par år siden, ypperlig til jazz og andre cleane greier. Super komponentkvalitet, ikke spraking i en eneste pot etter 40 år, og ingen susing. Spiller vanvittig høyt. Jeg har en tidlig JC120 også, men den er lite i bruk etter at jeg kjøpte denne. Eneste svake punkt er romklangen, men den erstattet jeg raskt. I motsetning til JC120 fåes disse for nesten ingen penger.

onjy6lazklr3rhrvh2ge.jpg

Jeg har hørt om denne også og lurer på om jeg må prøve å få tak i en.

Mener at jeg hadde LAB topp og kabinett en periode sent på 90-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arkadian skrev:

Kjøpte en sånn en for et par år siden, ypperlig til jazz og andre cleane greier. Super komponentkvalitet, ikke spraking i en eneste pot etter 40 år, og ingen susing. Spiller vanvittig høyt. Jeg har en tidlig JC120 også, men den er lite i bruk etter at jeg kjøpte denne. Eneste svake punkt er romklangen, men den erstattet jeg raskt. I motsetning til JC120 fåes disse for nesten ingen penger.

onjy6lazklr3rhrvh2ge.jpg

Jeg vurderer seriøst å droppe rørene, og heller kjøpe en Origin RevivalDrive og en Lab eller to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 20.6.2018 den 15.51, Arkadian skrev:

Kjøpte en sånn en for et par år siden, ypperlig til jazz og andre cleane greier. Super komponentkvalitet, ikke spraking i en eneste pot etter 40 år, og ingen susing. Spiller vanvittig høyt. Jeg har en tidlig JC120 også, men den er lite i bruk etter at jeg kjøpte denne. Eneste svake punkt er romklangen, men den erstattet jeg raskt. I motsetning til JC120 fåes disse for nesten ingen penger.

onjy6lazklr3rhrvh2ge.jpg

Si gjerne fra om du skal selge eller om du kommer over en. Jeg er interessert i å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, Kid.

Den virker.

Jeg liker lyden så godt at VOX BC112 har pause nå :)

 

Det sitter en 12 tommer Celestion G12-100 i den.

 

Jeg har flere bilder, men det er tungvint å endre størrelsen på dem hele tiden.

Jeg spiller ikke Jazz, men synes lyden er nydelig allikevel.

 

Jeg bruker en romklangpedal + en tremolopedal som jeg har slått av effekten på og bruker den for å styrke lyden.

Det lyder finfint :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.