Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil ha ny amp. Nå. #hjemmebruk #ogkanskjeøving?


lokmund

Anbefalte innlegg

Jeg er, etter 20 år i år, litt lei av å bruke den samme Peavey Studio Pro 112 comboen hjemme. Ikke er den lett å få lav lyd utav og ikke er lyden noe særlig bra heller.
Siden inspirasjonen ofte dør ut etter 5-10 minutter med riffing anser jeg at mye av skylden til dette ligger i forsterkeren. Eneste måten jeg får  lyd jeg liker er ved å bruke clean kanalen og fyre på to hissige pedaler, men selv da mangler det en god del.

Det debatteres internt (oppe i topplokket altså) om jeg vil gå for kombo ála Boss Katana eller om jeg vil gå for topp og kabinett, type 6505 Mini og (insert cab here). Disse er bare eksempler og i hovedsak vil jeg prøve å unngå solid state. Etter 20 år med SS og diverse amper jeg har vært halvveis fornøyd med syns jeg at rørvarme er på sin plass.

Jeg har vært ute av markedet en liten stund og vet ikke helt hva som finnes, hva det koster og hvor mye det gir tilbake av kvalitet. Dette er altså et rop om hjelp, forslag og potensielt humoristiske innslag!

#lokmundvilhagodlyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampen som inspirerte meg til å spille mer hjemme er denne: Ikke bare låter den fresht og er særdeles hyggelig priset (rundt 3k på bruktmarkedet) men den er switchbar ned til en watt og tilogmed der låter den stort. Fin clean og crunchkanal og monstrøs vreng. Jeg har den selv på et Palmer 1x12 cab med Celestion G12H-30 ann. og det er en fin kombo. 

IRT-STUDIOrighta-608829d806e23898c9cf17f0f898cfed.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik Studio Pro 112 før! Den gjør én ting veldig bra, og det er thrash metal. Har en Boss Katana 100 nå, og jeg er ikke redd for å si at den er betraktelig bedre og mer anvendelig enn Peavey-en. Har selv både en 5150 og Katanaen som jeg bruker på øvinger med to forskjellige band, og selv om 5150 sparker hardere og låter litt bedre så kan jeg ikke si at jeg savner noe særlig med varme og punch med Katanaen heller. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill så langt! :)

Kemper hadde vært artig, selv om jeg mest sannsynlig hadde gått for Helix LT før Kemper. Det er dog et par mil over budsjettet da utstyrskontoen er skrapt og jeg fremdeles er arbeidsledig. 

Ironheart hadde jeg og var egentlig fornøyd, så den vurderes igjen. Solgte for axe fx som jo også endte opp med å bli solgt. 

Katana er også veldig aktuell, men jeg er ganske så opphengt i rør. Har kun testet 50w utgaven og den syns jeg var svært middels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lokmund skrev:

Hardt +! Så blues jr og ac10 utgår nok :P

Har prøvd 6505 mini og den vet jeg virker på lavere volum. I følge anmeldelser er ikke det lbx sin sterkeste side. 

Var verdt et forsøk å få deg over på bedre tanker??. Alternativt så kan du jo surre litt piggtråd rundt en AC10 - det må jo bli beinhardt.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OsamaFetLaden skrev:

Spiller du mest med vreng, og har et heller labert budsjett anbefaler jeg LAney TI15. Veldig bra rørlyd på både soveromsnivå og såpass høyt at du kan ødelegge ettermiddagen til naboen.

Støtter denne! Har hatt denne, angrer på at jeg solgte den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i mange år en Fender Super Champ XD. Det er en hybrid med modellering OG rør. Jeg synes den låt knallbra. 

Har Boss Katana 100 nå, men må tweake den ganske mye for å få godlyden. Med Fender Super Champ XD kom godlyden med en gang. Den spiller ikke så høyt som Katana og mangler forhåndsinnstillinger, men låter som sagt bra og alle innstillinger er på fronten, enkelt og greit.

Den dukker opp på Finn fra tid til annen. 

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.