Gå til innhold
SRVTEXAS

Bassforsterker til hjemmebruk

Anbefalte innlegg

Er det nok krutt i en vanlig 15W bass combo for hjemmebruk? Noen erfaringer med små bass combo'er?

F.eks. en Fender Rumble 15W?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, tipper den duger hvis du ikke skal spille så høyt og har en firestrenger. Alle små øvingsamper jeg har prøvd sliter med h-strengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en gang en EBS Classic Session 60.  Jeg tror ikke jeg ville hatt så mye mindre, men hvis du BARE skal spille alene, så...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt enig med sarge her. Bass handler faktisk om å flytte litt luft. Det er det som krever litt watt, og selv om du ikke skal spille høyt, går det plutselig med litt strøm.. En ting er nå femten watt, men vi snakker også her om en trolig veldig rimelig åttetommer. Det blir faktisk ikke noe særlig pondus av slikt.

En slik forsterker mener jeg kanskje kan passe bra hvis du vil hjelpe en kassebass med litt mer lyd når du spiller sammen med andre på kassegitar, der de ikke bruker mikrofon. Du bør nok opp i rundt femti watt og et litt dyrere høyttalerelement før det blir litt "foot and fart".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må for øvrig poengtere at jeg kun har 4-strengs basser, men stemmer dem nesten utelukkende DGCF, altså en heltone lavere enn standard. Det betyr en mellomting mellom standard stemte 5-strengere og 4-strengere. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.