Gå til innhold
Torh

[Selges] RS Guitarworks Slab "Real 54" Blackguard Tele

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Selger en herlig arbeidshest av en Tele fra RS Guitarworks. Modellen heter Slab "Real 54" Blackguard. Broadcaster pickups fra Lindy Fralin.

Disse låter virkelig bra. Lett/medium vreng med bridge-pickupen og åpne akkorder gir en fantastisk tight og rå lyd som kutter nydelig i miksen. Topp elektronikk fra RS Guitarworks-sortimentet. Bro fra Glendale. Ganske lite båndslitasje. Har video av båndene som kan oversendes om ønskelig. Finishen synes jeg er meget smakfullt "aged".

Gitaren ble i sommer satt opp av Andy Halliday i Bergen.

Jeg har eid en Fender AVRI 52 Telecaster, og jeg mener selv at denne overgår Fenderen på de fleste områder. Nå har jeg riktignok bare spilt på to AVRI telecastere, så jeg har ikke all verdens av sammenligningsgrunnlag.

Det er få av disse i Norge, og jeg har bare sett én annen i omløp de siste årene. Gitaren veier 3,2 kg ifølge bagasjevekten min. Selges med case.

Skjult innhold - vennligst logg inn

Endret av Torh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi. Ja, det er jo et poeng. 14 000,- er prisen, men ikke hugget i stein.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror VintageGitar tok inn to av disse, og begge har vært innom forumet mener jeg. Skjult innhold - vennligst logg inn har ikke denne vært innom det tidligere, eller husker jeg forferdelig feil? Jeg har hatt den andre som har sirkulert litt, som var en variant av denne, men med V-hals (dette er vel 54-halsen) og 10" radius. Den var først innom Skjult innhold - vennligst logg innog gikk så via meg til Skjult innhold - vennligst logg inntror jeg. 

Bra gitar, selvom jeg må innrømme at jeg syns den jeg hadde var litt flat unplugged. Litt lite sprut i den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult innhold - vennligst logg inn Jeg har nok ikke hatt noe RS Guitarworks før nei, men jeg har snust på en ;) Dog den er ganske lik min forrige MJT tele og den nåværende telen.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Jeg tror VintageGitar tok inn to av disse, og begge har vært innom forumet mener jeg. Skjult innhold - vennligst logg inn har ikke denne vært innom det tidligere, eller husker jeg forferdelig feil? Jeg har hatt den andre som har sirkulert litt, som var en variant av denne, men med V-hals (dette er vel 54-halsen) og 10" radius. Den var først innom Skjult innhold - vennligst logg innog gikk så via meg til Skjult innhold - vennligst logg inntror jeg. 

Bra gitar, selvom jeg må innrømme at jeg syns den jeg hadde var litt flat unplugged. Litt lite sprut i den. 

Stemmer det Truckstop Chuckie, jeg kjøpte den med V hals fra deg. 

Denne her mener jeg Germaniumkid har hatt tidligere

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd begge og eiet den som er for salg. Latterlig fete gitarer begge to 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
1 hour ago, Fano-man said:

Stemmer det Truckstop Chuckie, jeg kjøpte den med V hals fra deg. 

Denne her mener jeg Germaniumkid har hatt tidligere

Det er nog den eneste elgitaren jeg savner ... fin å se på, go å spille på og så syns jeg den hadde den der magiske ‘ingredient X’ ... et eller ant med hele presentasjon ... kassa, COA:en e.t.c ....

Endret av juzzizhow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Yngve Remes
      Har fått fatt i en signert telecaster(mexico) av Tom petty &the heartbreakers.Fra en konsert i san Francisco i '97. Spilt på under konserten av Mike Campell. Signert av alle. Med dokumentasjon. Lurte bare på hvor det er lettest å selge den.
    • Av allman
      Seymour Duncan Broadcaster tele bridge-pickup Strøken med god lengde på ledning
      400,-

Tom Anderson H1+ humbucker montert i HSS stratocaster plekterbrett
      Routing mot strengestol er noe røft tilskåret, se bilde. God lengde på ledning
      500,-

Sortland, Vesterålen
      Posten er vår venn:-)
    • Av Alfi27
      NB: Kun kroppen som er for salg, kan fikse bilder uten hals hvis det er interessant!
      Vurderer å selge denne utrolig bra kroppen da jeg har to Tele-style gitarer fra før, og har lyst på en til Strat i stedet. Kroppen har utelukkende topp komponenter fra topp til tå, kan like greit bare legge ved en komplett spec-liste i slutten.
      Kroppen er mer eller mindre helt plettfri med unntak av en ørliten issue, men jeg tviler på at du hadde lagt merke til det hvis jeg ikke sa det... Det er nemlig at reimfestet øverst (mot halsen) ikke er perfekt i midten av kroppen, den er noen få mm mot halsen. Den har også noen små hakk på og inni cutawayen, men det er jo bare relic!

Specs:
      Kropp: Treverk: 2 piece alder (or)
      Farge: arctic white
      Contour: belly cut/contour
      Vekt: 4lbs 4oz Hardware:
      Pickups: Bare Knuckle Nantucket set
      Elektronikk: RS kit (CTS pots/Jensen caps)
      Bridge: Rutters La Burrito V
      Pickupswitch: Switchcraft
      Jack: Switchcraft
      Kabling: vintage cloth

Følger også med et plekterbrett for to humbuckere, og kroppen er routed for wide range humbuckers så her er det egentlig bare fantasien og hva slags plekterbrett du får tak i, som setter grenser! Ønsker ingen bytter på denne, og kan sendes i Posten.
      Kroppen befinner seg utenfor Bryne i Rogaland, og forumpris er 3500,- (som såvidt dekker nyprisen av hardwaren...)

Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
    • Av Gitarcowboy
      Hei!
      Jeg har begynt å spille igjen etter litt over 20 år. Begynte å spille på ungdomsskolen og litt etter det, men etter gitarkurset på skolen, og ett til litt senere, så ga jeg opp gitaren. 
      Jeg syntes det var et vanskelig instrument.
      Nå i år fant jeg en gammel elgitar hengende på veggen i kjelleren på et hus som vi ryddet for kommunen. Her er gitaren:

Det er en Höfner Club 50 fra ca. 1961-63. Dette har jeg funnet ut på nettet. 
      Dessverre så hadde en eller annen lakkert den i grønt på fremsiden og festet et Donaldklistremerke over logoen.
      Gitaren er for tiden på restaurering hos en velrenommert gitarmaker / restauratør.
      Brumikrofonen er ikke original. Jeg vet ikke hvilken type det er.
      Den ene skruknotten er også byttet ut en gang.
      Funnet av gitaren vekket interessen for gitaren igjen og jeg har nå i oktober kjøpt en Fender Telecaster 2017 Limited Edition American Elite, mahogni Thinline. 
      Den skal jeg vise frem i Telecaster tråden.
      Er det noen av dere her som har en Höfner?
    • Av Affen
      Classic 70s Telecaster Custom. Bytta ut sadlene, ellers stock. 

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.