Gå til innhold
Wiik

PRS kjøp i Norge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en ny gitar for tiden, og har sett for meg å ville kjøpe en Paul Reed Smith av god kvalitet som jeg vil bruke i mange år fremover. Jeg ser da helst ikke etter en SE, men heller en CE24, da en core ville være alt for dyrt for meg. Selv har jeg ikke spilt seriøst i så mange år, men da jeg begynner på bandlinje på folkehøgskole neste år har jeg lyst til å investere i en gitar jeg kan bruke. Jeg vil ikke kalle meg selv veldig god på gitar, men mer gjennomsnittlig. Uansett er dette en investering jeg vet jeg kommer til å bruke i lang tid.

Problemet er bare det at jeg ikke vet om noen musikkforretninger i nærheten som tilbyr å selge CE24 gitarer, men bare SE. Jeg har sett meg litt rundt på nettet der jeg har funnet modeller som sendes fra Norge, men som er etter min mening ganske så overpriset Skjult innhold - vennligst logg inn, med unntak av Skjult innhold - vennligst logg inn som jeg ikke er noe stor fan av finishen til. Jeg var nettopp i USA og fikk prøve ut en CE24 der prisen også var på bare $2000 (~15, 000nok), mye billigere enn her.

Er det noen som vet om musikkforhandlere eller nettsteder der jeg kan kjøpe fra som er billigere en de jeg har funnet? Jeg har ikke spesielt lyst til å gå over 20 000kr inkludert toll. Evt. er det andre forslag til gitar jeg kan investere i? Har forelsket meg helt i PRS, men er åpen for andre forslag!

Tusen takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en tanke.

Om man skal hente gitar fra USA må man plusse på moms og frakt på de nevnte $2000 og da er ikke prisene så veldig forskjellige. 

Prisdifferansen på den fra Gear4Music og Evenstad er jo heller ikke noe særlig å snakke om, G4M er tross alt på salg, og jeg er sikker på at om du kontakter Evenstad får du en god handel. Eventuelle reklamasjoner, garantier og generell trygghet fra norske forhandlere er også verd litt etter min mening. 

• Liker 2
  • Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen  pene billige PRS USA på Finn .

Veldig bra pris - 22 bånd da hvis du absolutt må ha 24 bånd

Skjult innhold - vennligst logg inn

CE24 2017 modell - litt dyr pris som sikkert kan prutes ned

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G4M har også en CE24 ser jeg:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den samme som trådstarter linket til i posten sin, og ikke likte finishen på. Personlig synes jeg den var dritfet, men det er jo ikke jeg som skal ha den, så da har det jo lite å si.

Skjult innhold - vennligst logg inn: For ordens skyld; har du prøvd en PRS før? Vet at, selv om det er gitarer av upåklagelig kvalitet, så er det en del som ikke liker dem. Er ikke veldig bevandret i PRS selv, men har inntrykk av at mange av standard-modellene har samme profil på hals og radius på gripebrett. Jeg har alltid ansett meg selv som veldig lite kravstor hva gjelder gitarhalser, og finner det aller meste behagelig (med unntak av tannpirkertynne shred-halser), men jeg har aldri vært så utilpass med halsen som når jeg prøvde en PRS SE. (Husker ikke nøyaktig hvilken, men det var ikke noen signaturmodell). Om du har prøvd, og liker, PRS så kjør for all del på, men om du aldri har prøvd det før så vil hvertfall jeg anbefale deg å prøve en før du kjøper. Kjipt med en så dyr gitar som ligger dårlig i hånda :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den ikke er 24 er ikke det helt krise nei. Takk for tipset! 15k er jo ingen ting for den!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult innhold - vennligst logg inn Satt og klimpra på en CE24 på Guitar Center i en times tid. Likte den veldig godt :) Om jeg skulle kjøpe ny har jeg jo også muligheten til å returnere dersom jeg av en eller annen grunn plutselig skulle mislike den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det jo bare å kjøre på! :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En til som har dukket opp . Til denne prisen eller prutet ned 1-2k er det er meget bra kjøp .

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://images.finncdn.no/dynamic/960w/2018/3/vertical-5/14/8/115/947/_892306235.jpg&key=6afd4256b15e673db1a845d0ab7522295eef186abe0569c50cfa97d6177d4a75" srcset="https://forum.gitarnorge.no/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://images.finncdn.no/dynamic/960w/2018/3/vertical-5/14/8/115/947/_892306235.jpg&key=6afd4256b15e673db1a845d0ab7522295eef186abe0569c50cfa97d6177d4a75 652w, https://forum.gitarnorge.no/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://images.finncdn.no/dynamic/640w/2018/3/vertical-5/14/8/115/947/_892306235.jpg&key=f58ba406fd297b213f03ed4c7d34ffacb346dfb235fcb5ac1edc3e6c24879aaf 640w, https://forum.gitarnorge.no/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://images.finncdn.no/dynamic/320w/2018/3/vertical-5/14/8/115/947/_892306235.jpg&key=5bce46ee63d1d070706cbaa2683bd8af4f61985d94da34bfcff0a1d408a75089 320w" />

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av minigrill
      Heisann, jeg har som i tittelen sies, kjøpt meg ny gitar. Jeg er veldig fornøyd, men vurderer å bytte ut pickupene, da jeg har lyst til å sette i pickuper jeg allerede har liggende. Det jeg lurte på var hva jeg kunne forlangt for disse ved evt. salg? Det er PRS \m/ det er snakk om.
    • Av The Euphor
      Har fått nyss om en hyggelig gitar som befinner seg i Sverige. Kult, tenkte jeg, for da kan jeg bare kjøre og hente den - og kanskje få testet flere gitarer samtidig. Selgeren driver med salg til Norge i jobbsammenheng, og fortalte at det ikke bare var å hente gitaren. Han må søke om tillatelse til å eksportere gitaren først - uansett alder på gitaren.
      Jeg ble nysgjerrig og ringe tolldirektoratet og fikk der beskjed om at pga CITES var det flere regler som instrumenter kom inn under. Han jeg snakket med var åpen om at disse reglene når som helst kunne bli endret, men per i dag er det noe slikt som dette.
      Gitar eksporteres fra landet den befinner seg i. Eksportdokumenter inneholder gjenpart som benyttes som importdokument. Det må altså skaffes tillatelse til å sende instrumentet ut av landet det befinner seg i. Gjenparten må følge gitaren resten av instrumentets levetid. Dette gjelder også brukte gitarer.

Er det noen som kjenner nærmere til regelverket? Korreksjon, tillegg etc er veldig ønskelig, da import og tidvis eksport er noe som mange før eller senere vil bli fristet av.
    • Av OsamaFetLaden
      Er blitt tilbudt en DGT + pedaler i bytte for R7-en.
      Har sett en og hørt en god del klipp med Grissom og gitaren, og er ganske imponert og interessert. Er det noen som har prøvd en? Hvor mye vil dere anslå en 2009 Goldtop er verd?
    • Av ariaboss
      Hei Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
      Er det noen som vet om hvor jeg kan få en gitarsetup i Østfold (kanskje Oslo) området, gjerne for en rimelig penge.
      PRSen min trenger sårt et setup og jeg er ikke nevneverdig flink med tremolo-systemer og slikt. Jeg har prøvd selv, men jeg får ikke no særlig ut av det Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_sad.png" alt=":(" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Hvis noen flinke forumister vil hjelpe så rop gjerne ut. Mot betaling såklart c:
    • Av ariaboss
      Jeg har en PRS som jeg hadde tenkt til å bytte humbuckere på, og det er vanligvis grei jobb, men så fant jeg ut at rotary-switchen på prs bruker et lite kretskort. Slikt fiklearbeid tør jeg bare ikke å begi meg ut på. Jeg har ført alle kabler etc. og jeg vet hvor alt skal loddes. Er det noen som vet om noen som kunne loddet dette for en billig penge? Jeg bor i Østfold.

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.