Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kristiansand


AlexanderT

Anbefalte innlegg

Thomas!

PS til dette innlegget: Jeg bare kallte på Thomas fordi bildet til duden tok halve siden(bokstavelig talt).

Heter ikke Thomas da, heter Petter i RL.

Edit: Hva har dette med Kr. sand å gjøre? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Alexander heter jeg, men det er ganske opplagt. Hehe. Denne tråden har jeg jo faktisk glemt helt av.

Jeg er veldig interessert i å bli litt mer kjent med folk innen musikkmiljøet i byen. Satser på å begynne å konservatoriet om få år til (om jeg kommer inn), så litt jamming og slikt kunne bare hjulpet.

Er stor fan av Mayer og Metheny. Her snakker vi to vidt forskjellige typer musikk, men jeg føler begge to er som en ess i sitt felt. Ellers går det mest i jazz/fusion, blues, prog rock, pop, rock, ditt, datt, indie, bulgarisk folkemusikk, indisk improvisasjon og en liten dose metal.

Savner også sterkt noe jamming ute på byen, men vet ikke om det eksisterer her i byen. Lurer på om jeg har hørt om noe på Charlies, men jeg er ikke riktig sikker. Får spørre gitarlæreren min neste gang om han vet om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander heter jeg, men det er ganske opplagt. Hehe. Denne tråden har jeg jo faktisk glemt helt av.

Jeg er veldig interessert i å bli litt mer kjent med folk innen musikkmiljøet i byen. Satser på å begynne å konservatoriet om få år til (om jeg kommer inn), så litt jamming og slikt kunne bare hjulpet.

Er stor fan av Mayer og Metheny. Her snakker vi to vidt forskjellige typer musikk, men jeg føler begge to er som en ess i sitt felt. Ellers går det mest i jazz/fusion, blues, prog rock, pop, rock, ditt, datt, indie, bulgarisk folkemusikk, indisk improvisasjon og en liten dose metal.

Savner også sterkt noe jamming ute på byen, men vet ikke om det eksisterer her i byen. Lurer på om jeg har hørt om noe på Charlies, men jeg er ikke riktig sikker. Får spørre gitarlæreren min neste gang om han vet om noe.

prøvde du å søke deg inn i år?

har også tenkt å søke om hmm.. 2 år blir det vel. Lurer har ikke vært å hørt på noen eksamener heller, men vet du noe om hvor høyr nivået er? skal jo prøve å søke uansett, men bare så jeg vet sånn ca. hvor god man må være!

ellers har de vel Onsdagsjam på marvins Jazzhouse ellerno! men er ikke helt sikker..:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander heter jeg, men det er ganske opplagt. Hehe. Denne tråden har jeg jo faktisk glemt helt av.

Jeg er veldig interessert i å bli litt mer kjent med folk innen musikkmiljøet i byen. Satser på å begynne å konservatoriet om få år til (om jeg kommer inn), så litt jamming og slikt kunne bare hjulpet.

Er stor fan av Mayer og Metheny. Her snakker vi to vidt forskjellige typer musikk, men jeg føler begge to er som en ess i sitt felt. Ellers går det mest i jazz/fusion, blues, prog rock, pop, rock, ditt, datt, indie, bulgarisk folkemusikk, indisk improvisasjon og en liten dose metal.

Savner også sterkt noe jamming ute på byen, men vet ikke om det eksisterer her i byen. Lurer på om jeg har hørt om noe på Charlies, men jeg er ikke riktig sikker. Får spørre gitarlæreren min neste gang om han vet om noe.

prøvde du å søke deg inn i år?

har også tenkt å søke om hmm.. 2 år blir det vel. Lurer har ikke vært å hørt på noen eksamener heller, men vet du noe om hvor høyr nivået er? skal jo prøve å søke uansett, men bare så jeg vet sånn ca. hvor god man må være!

ellers har de vel Onsdagsjam på marvins Jazzhouse ellerno! men er ikke helt sikker..:S

Det er noe jeg også spør meg litt om, dette med nivået. Det er vel rimelig høyt å regne om man skal se på låtene man kan velge mellom:

Gitar: April Joy / Standard – Pet Metheny (Jazz). Donna Lee / Standard – Charlie Parker (Jazz). Straight No Chaser / Standard

(Jazz). Stella By Starlight / Standard (Jazz). Help The Poor / Talk To Your Daughter – Robben Ford (R&B). Cause We Ended As

Lovers / Blow by Blow (1974) – Jeff Beck (Rock), Little Shoes / Upside Downside – Mike Stern (Fusion). Little Wing / Axis - Bold

as Love – Jimi Hendrix (Rock). Cissy Strut / Flat Out – John Scofield (Fusion). Peace / Standard – Horace Silver (Jazz).

Del 1: En obligatorisk låt du velger. Ellers kan du bli testet i sjangerforståelse, selvvalgt låt, prima vista, improvisasjon m.m.

Del 2: Selvvalgt låt spilles med husband. Utdypende testing - se under *.

Mulig sangutvalget varieres litt år etter år, for læreren min spilte So What f.eks. på sin audition.

Marvins, ja. Hehe... blir nervøs når jeg tenker på åssen nivået er der! Tror det går mange konsenfolk der nemlig. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat! ja, det var ikke akkurat no tom doley preg over låtene=P

men får vel dra å se når de har eksamen noen av de, så får man jo en liten pekepinn på hvordan det er.

dessuten kan man jo alltis søke, så ser man hvordan det går.

har du link til den infoen du fant der forresten:)

ja, marvins var mer "skummelt" før tror jeg! da hette det onsdagsjazz ellerno, men da var det bare konsenfolk som kom og ingen andre som turte å jamme. De forandra til Onsdagsjam så jeg tror ikke det er så ille nå lenger. Dette har jeg bare hørt av andre asså, har ikke vært der selv enda.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Tom Doley? Er vel ikke han som lager Dooleys? Den karamelldrikken ødela en hel hyttetur for meg en gang i tiden. :mrgreen:

Var på to av eksamenskonsertene tidligere i år for å finne ut av det, og nivået var temmelig høyt der. Måtte bare trøste meg med at de har gått der i tre år.

Prøvde å søke på Marvins for å finne litt mer info, men fant artikler skrevet nylig om at det ...legges ned. :cry:

Grrhrrmmermm...

Ser at Charlies har jamkvelder på noen mandager: http://www.kristiansandjazzklubb.no/program_jam.php

Utvalgte mandager er Charlies Bar åstedet for jazzklubbens populære jamkvelder. Kveldene innledes med ett sett med svært kompetente band før podiet overlates til alle som føler suget etter å spille eller synge. Som regel står stemningen i taket og sistemann går sjelden av scenen før baren stenger.

Gratis adgang for alle med horn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. men etter 3 år, så SKAL de være gode også, ikke glem det..:P

det er jo tre år med intens øving nesten hver dag lissom. skulle bare mangle :D

kjipt at det legges ned, da..:( hmm.. men det åpner vel ei ny musikkbule der, da! vi får håpe på det hvertfall!:)

det JEG angrer på er at jeg ikke går musikklinja nå.. kjipt, men det er derfor jeg øver så godt jeg kan hjemme!

jeg snakka med en i går som går bass på konsen og han sa at det var bare å søke, og at nivået, som du sa, varierte fra år til år!

spennende er det hvertfall!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.