Gå til innhold
Alfi27

[Selges] Squier Classic Vibe Stratocaster m/ upgrades

Anbefalte innlegg

Selger denne supre gitaren da jeg har for mange Fender-style gitarer. En knallbra gitar som antakeligvis er så langt i fra «fabrikkstand» som det er mulig å komme, uten at det er en dårlig ting, etter min mening hvertfall!

Den har fått mange oppgraderinger: locking tuners fra Gotoh, tremolo fra GFS med massiv messingblokk, CRL 5-veis switch, CTS 550k volumpot, Bare Knuckle Abraxas i bridge, og på toppen av kransekaka har den blitt båndslipt av Geir Falck i Trondheim!

Den har også fått en ikke-reversibel modifikasjon, nemlig skallopert gripebrett. Det er på ingen måte proft utført, men det er kun estetikken som har lidet samt litt av klarlakken på sidene av gripebrettet (som forøvrig også bare er estetisk). Funksjonelt føles og fungerer det like bra som enhver fabrikkskallopert gitar, og det har ikke plaget meg noe (og er heller ikke bidragende til at jeg vil selge den). Bilder av det finner du Skjult innhold - vennligst logg inn!

Utenom gripebrett er den i bra stand, et hakk på baksiden av headstocken (kun i lakken såvidt jeg kan se) og noen (veldig) små skjører her og der, samt at baksiden av halsen har blitt slipt ned til en sykt digg satin-feel som føles som ulakkert tre!

Ønsker ingen bytter på denne, og forumprisen er fast på 2250,-(!) Befinner seg utenfor Bryne og kan sendes i Posten. 

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2018/1/vertical-5/10/8/111/829/_951955987.jpg&key=9dec19b338cbd7ee963b911c8c10e9dc0cc54fc2caff259a034773beb41addf1" width="562" />

_914456044.jpg

_1809490280.jpg_537570171.jpg_1375229803.jpg_1735017591.jpg

Endret av Alfi27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Alfi27
      NB: Kun kroppen som er for salg, kan fikse bilder uten hals hvis det er interessant!
      Vurderer å selge denne utrolig bra kroppen da jeg har to Tele-style gitarer fra før, og har lyst på en til Strat i stedet. Kroppen har utelukkende topp komponenter fra topp til tå, kan like greit bare legge ved en komplett spec-liste i slutten.
      Kroppen er mer eller mindre helt plettfri med unntak av en ørliten issue, men jeg tviler på at du hadde lagt merke til det hvis jeg ikke sa det... Det er nemlig at reimfestet øverst (mot halsen) ikke er perfekt i midten av kroppen, den er noen få mm mot halsen. Den har også noen små hakk på og inni cutawayen, men det er jo bare relic!

Specs:
      Kropp: Treverk: 2 piece alder (or)
      Farge: arctic white
      Contour: belly cut/contour
      Vekt: 4lbs 4oz Hardware:
      Pickups: Bare Knuckle Nantucket set
      Elektronikk: RS kit (CTS pots/Jensen caps)
      Bridge: Rutters La Burrito V
      Pickupswitch: Switchcraft
      Jack: Switchcraft
      Kabling: vintage cloth

Følger også med et plekterbrett for to humbuckere, og kroppen er routed for wide range humbuckers så her er det egentlig bare fantasien og hva slags plekterbrett du får tak i, som setter grenser! Ønsker ingen bytter på denne, og kan sendes i Posten.
      Kroppen befinner seg utenfor Bryne i Rogaland, og forumpris er 3500,- (som såvidt dekker nyprisen av hardwaren...)

Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
    • Av erlalv
      Har lenge vurdert å utvide gitarsamlingen min med noe annet enn Gibson/Epi, og kunne tenkt meg å prøvd en Fender/Squier av et eller annet slag.. 
      men denne jungelen er jo jeg nokså ubevandret i, og det er jo et stort prisspenn fra den billigste squieren til en fancy amerikansk Fender..
      hva anbefales av dere med kjennskap til disse gitarene? Hvilke Squiere er det verdt å vurdere, eller er en MIM Fender bedre uansett? Har hørt at eldre Squier fra Japan kan være et godt kjøp, men som sagt, dette har jeg ingen forutsetning for å vite noe om. 
      Hvis en tenker prisklasse 3000-6000, hva vil dere anbefale?
      og hva bør jeg absolutt styre unna?
      På forhånd takk!
    • Av Affen
      Jada så klarte jeg å surre vekk tremolo armen til min Squier Vintage Mod. Jazzmaster. Hvilken aftermarket passer?
    • Av Etabeta
      Hei har hørt mye bra om disse. Så lurer på om noen hær inne som har erfaring med Squier Classic vibe? Er det bra gitarer? 
    • Av alex2811
      Heisann

Lurte om noen her på forumet kunne hjelpe meg.
      Vurderer å bytte min flotte gitar med en på finn.
      Gitaren jeg har tenkt å bytte fra meg er en Gibson Les Paul Studio Alpine White, med P94 humbuckere og med en ibenholt gripebrett.
      Gitaren som jeg har tenkt å bytte med er en slags partocaster, satt sammen av Øivin Fjell

Kroppen er av Warmoth og er en lett chambered swamp ash i lys blå farge (sonic blue).
      Resten av gitaren er originaldeler fra Fender. Halsen er en lønnehals (Fender fra tidlig 2000-ish, made in USA, selvfølgelig) med locking tuners. Pickuper er seymour duncan tex spes.

Her er bilder av gitaren, og et av min.

Har noen erfaringer med Warmorth, også lurte jeg litt på serienummeret på halsen...

Skjult innhold - vennligst logg inn

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.