Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Prs custom 24 SE


Berg

Anbefalte innlegg

Nå veit jeg ikke hvilket prissjikte du tenker å legge deg i, men dette er en rimelig PRS, koreansk produsert (Hvis jeg ikke tar feil), men SE serien går for å være veldig mye gitar for pengene!
Og det kjenner jeg om jeg sammenligner med rimligere Gibson (faded og lignende) eller mexicansk fender. Så virker det som dette er enda et hakk opp, og er laget for at gitaristen skal være fornøyd med den faktiske gitar, ikke bare at det står fender eller gibson på den. 
Denne lå ute til en prislapp på  ca 8000,-

Nå har jeg kun spilt noen timer på gitaren idag, og kun øvd hjemme. Skal på øving med resten av bandet i morgen, så får sikkert enda mer intrykk av gitaren da. 

Men til nå må jeg si meg veldig fornøyd! Fin resonans i gitaren, selv med orginale tunere holder den veldig godt på stemmingen. God hals, ikke alt for tung, men fortsatt tung nok til at en får en viss sustain. God kvalitet bygningsmessig.

Personlig med et sett locking tunere og et nytt sett humbuckere (mer retta spillestilen jeg selv spiller), så blir dette en helt rå gitar!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Hadde selv en PRS SE oppe til vurdering tidligere, men halsen på den funket ikke for meg i det hele tatt. Utover det så var det en solid bygget gitar, og den låt knall, så det plager meg litt at jeg ikke klarer halsene deres. De er vel like på de fleste modellene har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZiD9jbA.jpg

ydc7f00.jpg

 

jpooi9P.jpg

 

 

 

Tj2fsWc.jpg

 

Innså at jeg posta alt for lite bilder. Ikke all verden kvalitet fra telefonen, men det får duge. 

Fikk på et par pickup deksler i rå nikkel, og bytta til sperzel locking tunere. 

Fikk testa litt på øving idag, bortsett fra litt tamme pickups, så er gitaren kjempegod å spille på og holder godt på tuning selv med orginal plast nøtt. Kan være det blir tusq eller bein med tida. 

Halsen er forresten matt som man så vidt kan skimte på siste bildet. Kanskje det var det du ikke likte med halsen? Syntes også andre prs halser har vært for "seige". 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin gitar!

Jeg har også en PRS SE, en baryton. Jeg tenkte en stund på å bytte orginal pupsa, forde de var "billige" men har etter hvert funnet ut at de er veldig bra så jeg lar det være.

Men jeg har gjordt endel andre endringer, se DIY tråd her:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Berg said:

ZiD9jbA.jpg

ydc7f00.jpg

Halsen er forresten matt som man så vidt kan skimte på siste bildet. Kanskje det var det du ikke likte med halsen? Syntes også andre prs halser har vært for "seige". 

Foretrekker matt hals, problemet lå i profilen. Kjipt for meg, fint for deg at du liker den :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som mye gitar for pengene! 

For å være helt ærlig, så var det ikke tremolo systemet som gjorde at jeg valgte gitaren her. Og ser vel heller at det ikke kommer til å bli brukt all verden. Noen som har erfaring med trem-blokk ala en trekloss ved blokka? Økt sustain? Eventuelt legge inn bittelitt skumgummi ved fjærene for å dempe klangen det medfører? 

Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med hals, headstock med stabile tunere, god vekt og balanse, samt plassering av knotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.