Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson SG 61 Reissue 2001?


PowerShot-x

Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud på Gibson SG 61 Reissue 2001 modell (bildet under)? Er 8500 kr en grei pris, da uten hardcase. Det sitter uorginale pickups i den, en burstbucker i bridge, og en uviss sak som visstnok skal låte fint i neck, montert i "Peter Green-mod". Er det verd dette? Ingen båndslitasje, og ellers god stand. Den ser slik ut som på bildet, så man ser at pickupsene er uorginale, og tror ikke de orginale følger med.

Tror de gikk for 13 000 kr en gang, da med hardcase. 8500 kr virker ikke da som noe veldig avslag? Men nå har ikke jeg greie på dette med Gibsen, så jeg søker råd and pris. Har hørt at Gibson SG 61 Reissue har fått gode anmeldelser, men litt usikker på om prisen er verd det. Har ikke fått prøvd den enda.
 

Gibson SG 61 Reissue 2001 - 2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok prøve å få den enda litt ned i pris, i og med at den mangler kasse. Peter Green-mod er jeg ikke særlig fan av, personlig, men det er en smakssak, og greit å gjøre om hvis man har brukt loddebolt et par ganger.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo enda ikke fått testen den ut, eller særlig andre SG'er. Høres jo ut som det er uorginale pickups på denne, men det virker som det er disse '57 pickupsene som er populare for SG fan. Men disse er jo byttet ut ? Skulle nesten tro at det kunne lønne seg å heller skaffe seg en orginal SG, og heller putte inn '57 pickups i den ved det man sparer ved å ikke kjøpe denne Gibson SG 61 Reissue gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ned 1000-1500,-   . Originale 57 Classics låter veldig bra , så hvorfor noen smartinger har byttet må en undre seg over . Men det er preferanser .

Jeg ville glatt gitt 1000-1500 mer for en 61 Ri i forhold til SG Standard . Kasse bør være med . Det er bedre gitarer enkelt og greit .

Vent til en original SG 61 Ri dukker opp med kassen ( hvis han ikke jekker seg på pris) .

2013 SG 60 s Tribute er også bra  , og jeg liker de bedre enn de fleste SG Standard . Bedre 60 s hals og bedre pickups .

SG Special fra 90 tallet er veldig bra  , men ser litt kjipere ut med dot inlays .

 

Endret av Sugardaddy65
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest og lyttet til den fikk jeg sykt lyst på en slik gitar. Men jeg regner med at det er flere som fra tid til annen er i salg, så jeg behøver ikke stresse eller betale for mye for denne gitaren om jeg skulle finne ut at jeg liker denne gitaren veldig godt? Kan jo være han setter ned prisen til et mer akseptabelt nivå.

Men er det noen forskjell på årsmodellene til Gibson SG 61 Reissue? Noen som er å foretrekke? Denne her er jo en 2001 modell.
 

Endret av PowerShot-x
rettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Nå fikk jeg nettopp et tilbud om en med orginale pickups, som har hardcase, og god stand, en SG 61 Reissue fra 2000, eller 04 tallet? Han skulle ha 10 000 kr. Men 10 000 kr var da jo også mye. Jeg trenger vel å prute dette ned til 7500 kr da?

 

Endret av PowerShot-x
Endret på årstallet på gitaren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PowerShot-x said:

Men er det noen forskjell på årsmodellene til Gibson SG 61 Reissue?

Som de fleste gibsonmodeller er det forskjell ja. Mener å huske at prisdifferansen mellom en Standard og en '61 har i perioder/årsmodeller økt og minket betraktelig (nypris). Og det er nok en grunn til det. Har også lest at noen tidlige årganger hadde tjukkere hals enn den tynnere halsen som ellers typisk karakteriserer SG '61 RI. 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen på min '61 RI er ikke spesielt tynn. Litt tynnere enn SG Standard, men langt i fra at den går inn under "tynn"-kategorien. Skal få sjekket hvilken årsmodell det er, med mindre @juzzizhowhusker det.

Veldig bra gitar, forresten, hestehoder foran SG Standarden min (som ble solgt/holdt av i går).

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WelhavenT skrev:

Fikk ‘61 billig siden den trengte en skikkelig overhaling, kosta meg 2500,-. På den tiden var vel ca 8-8500 standarpris på FINN med kasse. 

 

Synes du jeg da skal prøve å by 8000 kr, den som jeg fikk tilbud om til 10 000 kr, som hadde kasse, orginale pickups, god stand? Det vil da være et fint og seriøst bud, ikke minst et rettferdig bud?

Endret av PowerShot-x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Truckstop Chuckie said:

Halsen på min '61 RI er ikke spesielt tynn. Litt tynnere enn SG Standard, men langt i fra at den går inn under "tynn"-kategorien. Skal få sjekket hvilken årsmodell det er, med mindre @juzzizhowhusker det.

Veldig bra gitar, forresten, hestehoder foran SG Standarden min (som ble solgt/holdt av i går).

-09 mener jeg ?

Fint du liker den ! Og at den blir brukt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.