Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk gitar - plekter eller ikke?


N-Jay

Anbefalte innlegg

Er det mange av dere som ikke bruker plekter når dere «strummer» på akustisk gitar?

Jeg har alltid pleid å bruke plekter, men har i det siste spilt uten og liker veldig godt lyden. Den blir mer forsiktig og jevn i motsetning til staccato og hard med plekter. Ser svært sjelden at folk spiller uten plekter selv om det bare er strumming.

Er det en grunn til at svært få kjente gitarister ikke bruker plekter når de spiller på akustisk?

Endret av N-Jay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MartheyG skrev:

Bruker nesten aldri plekter, i hvert fall ikke på akustisk. Foretrekker den dynamikken jeg klarer å skape uten, i tillegg til at jeg er håpløst dårlig med. Ulempen er at uten så er jeg litt avhengig av lengden på neglene, men pytt. 

Det han sa.  Nøyaktig det han sa! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved strumming, er det jo mest vanlig med plekter, men som sagt over, går det fint uten hvis man er ute etter den lyden. Selv bruker jeg både plekter og fingre både på el og akk gitar. Vanligvis noe tynnere plekter på akkert da det gir et noe krispere og softere anslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.