Web Analytics
Jump to content

Akustisk gitar - plekter eller ikke?

N-Jay
 Share

Recommended Posts

Er det mange av dere som ikke bruker plekter når dere «strummer» på akustisk gitar?

Jeg har alltid pleid å bruke plekter, men har i det siste spilt uten og liker veldig godt lyden. Den blir mer forsiktig og jevn i motsetning til staccato og hard med plekter. Ser svært sjelden at folk spiller uten plekter selv om det bare er strumming.

Er det en grunn til at svært få kjente gitarister ikke bruker plekter når de spiller på akustisk?

Edited by N-Jay

6 timer siden, MartheyG skrev:

Bruker nesten aldri plekter, i hvert fall ikke på akustisk. Foretrekker den dynamikken jeg klarer å skape uten, i tillegg til at jeg er håpløst dårlig med. Ulempen er at uten så er jeg litt avhengig av lengden på neglene, men pytt. 

Det han sa.  Nøyaktig det han sa! 

• Like 2

Ved strumming, er det jo mest vanlig med plekter, men som sagt over, går det fint uten hvis man er ute etter den lyden. Selv bruker jeg både plekter og fingre både på el og akk gitar. Vanligvis noe tynnere plekter på akkert da det gir et noe krispere og softere anslag.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Nei, men ville personlig sett mot det merkene som har noen flere år i gamet. Ser nå at du har fått et bra tips under (eller over ettersom).
    • Jøss! Ja, dette ser snasent ut. Den custom-funksjonen har alt jeg ønsker meg. Billig var det òg. Tror jaggu jeg skal legge inn en bestilling her. Tusen takk for tips!
    • Jeg har testet litt GFS og synes det er egentlig ganske ok, men med tanke på dyr frakt og moms, blir det ikke så billig lengre likevel. (Husker enda med glede da dollaren var nede i 5kr  )  har du tid å vente litt, vil jeg sterkt anbefale Bootstrap pickups. Har ikke testet Stratmikkene derfra men er superhappy med tele- og jazzmasterpickups.  https://bootstrappickups.com/products/custom-single-coil-for-strat-by-custom-featherbottoms-custom-sound-machines  
    • Så du har dårlig erfaring? Seymour Duncan har ingen Stratocaster-pickuper som er bare litt overspunnet, tror jeg. Nærmest kommer SSL-1, men jeg skulle gjerne hatt noe som var et halvt hakk hottere enn det.
    • Ville heller sjekket finn.no for Seymour Duncan osv
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.