Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

OK. Følelser og musikk 2. Prosjekt med å definere følelser og relativ tilhørende musikk.


Lunarious

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å se helt hvordan det at du er fra Asia men bor i Norge skal ha noe å si for hva som er rett og galt her. Men det kan jo ha noe å bety for hvordan du personlig opplever musikk, siden du kanskje har en bakgrunn som er ulik en som har tilbragt hele livet i en og samme kultur. Men da koker det igjen ned til personlige erfaringer, ikke absolutte "sannheter" basert på toneart.

At tall noen steder oppfattes som hellige, hva skal det bety for følelser i musikken? Det er jo ikke uvanlig å bruke uttrykket "magisk" om musikk, men da er det som oftest ikke ment bokstavlig. Hva som ses på som hellig er også kuturbestemt/personlig, ikke universelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så langt fra fakta som det er mulig, skal jeg si deg. 

Du påstår du har rett, men evner ikke å bevise det. Nå har du så langt henvist til:

  • Religion
  • Kjønn
  • Elektrisitet
  • Musikkteori (såvidt)
  • Gammel kinesisk medisin
  • Psykologi
  • Anime

Ingenting av dette har på noe vis klart å forklare hva du spør etter, hva du mener, hvordan du mener at vi andre "tar feil" eller at du i det hele tatt besitter kunnskap om noen av feltene. 
Det kan godt være at du er ekspert på alle felt - men da er du sannelig ikke god til å formidle det. 

Du har også åpenbart ikke lest noe av litteraturen som er foreslått deg, noe som viser at du ikke er interessert i å prøve innfallsvinkelen din de som faktisk har orka å svare deg seriøst. Det opplever jeg som skikkelig arrogant. Så langt har du kun klart å knytte følgende følelser til prosjektet ditt: Frustrasjon, irritasjon, oppgitthet og forvirring. 

Godt jobba.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PerA skrev:

Du er så langt fra fakta som det er mulig, skal jeg si deg. 

Du påstår du har rett, men evner ikke å bevise det. Nå har du så langt henvist til:

  • Religion
  • Kjønn
  • Elektrisitet
  • Musikkteori (såvidt)
  • Gammel kinesisk medisin
  • Psykologi
  • Anime

Ingenting av dette har på noe vis klart å forklare hva du spør etter, hva du mener, hvordan du mener at vi andre "tar feil" eller at du i det hele tatt besitter kunnskap om noen av feltene. 
Det kan godt være at du er ekspert på alle felt - men da er du sannelig ikke god til å formidle det. 

Du har også åpenbart ikke lest noe av litteraturen som er foreslått deg, noe som viser at du ikke er interessert i å prøve innfallsvinkelen din de som faktisk har orka å svare deg seriøst. Det opplever jeg som skikkelig arrogant. Så langt har du kun klart å knytte følgende følelser til prosjektet ditt: Frustrasjon, irritasjon, oppgitthet og forvirring. 

Godt jobba.

 

Jeg klarer å verdsette at du er forskjellig fra meg. Men du verdsetter ikke at jeg er en Asperger, og som Asperger underlegger jeg meg ikke deres lover eller kunnskaper. Jeg er en fri borger eller slave av Allah og en verdensborger, men du er slave av psykiatrien legene og Norge. Det er ikke legene som er samfunnstoppen, jeg er sikker på at det var en kriger/general som fant på begrepet bakterier (som vi ikke ser) og du lever på luft og kjærlighet. Lufe er lek. Og kjærlighet får du av lovene (ikke legenes lover). Vi trenger leger, men en god konge er tjeneren av sitt folk. Det er legene og mange norske som arrogante, du er fanget i kryssilden. Allah sier flykt til meg (men han sier også reflekter over mine ord).

 

Du drukner, hvis jeg prøver å redde deg og besvare alle dine spørsmål kan dø drepe meg med deg i havet og jeg mister livet og tjener ingenting. Du får en redningsbøyle da, Allah, også får du jobbe/vente.

 

Jeg er Ekstrovert Intuitiv (Ne), jeg samler informasjon i bredden foreløpig. Jeg kan ikke samtidig være Introvert iNtuitiv som ekstrovert Intuitiv, ingen klarer det. Jeg har livet foran meg, men jeg skal se på linkene deres etterhvert.

 

Takk

 

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i utgangspunktet et spennende tema, så hver gang det har vært aktivitet så har jeg trykket meg inn på tråden i håp om klarhet om hva dette her egentlig dreier seg om, men nå har det havnet så far out at jeg har gitt opp. Jeg skjønner virkelig ingenting av hva du mener, Lunarious! Jeg beklager å være en formidler av dårlig nytt, men det er nå engang slik at du er underlagt de norske lover selv om du har asperger, og konkrete fakta forandrer seg ikke avhengig av syndromer.

Jeg vet at du egentlig svarte PerA, men jeg regner med det gjelder meg også da jeg kan stille meg 100% bak innlegget du svarte på; Hva i alle dager mener du med at vi er slaver av psykiatrien, legene og Norge? Jeg føler meg ikke som noen slave av noe som helst, og hvis du mener at det å følge et lands lover er å være en slave så mener jeg at det har blitt for lett å kalle seg slave. Kjærlighet får jeg for øvrig fra samboeren min, kattene mine, familien og vennene mine, i massevis. Ikke vært borti noen lover som har overøst meg med kjærlighet hittil i mine 30 leveår.

Beklager at jeg drar tråden off-topic, men jeg føler meg litt oppgitt, frustrert og provosert, og jeg har ikke inntrykk av at denne tråden kan reddes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.