Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

OK. Følelser og musikk 2. Prosjekt med å definere følelser og relativ tilhørende musikk.


Lunarious

Anbefalte innlegg

Hm- noen har kanskje kuppet bruken av det ordet etter at denne ble laget?

Blir jo kanskje litt feil i og med at det er en dame som synger sangen i originalversjonen.
Når det er sagt, er det jo ikke det eneste tilfellet jeg gremmer meg over at grupper "kupper" bruken av uttrykk og ord. Ingen nevnt, ingen glemt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, CaptainSexy skrev:

@Lunarious Jeg vil gjerne høre din definisjon av denne sangen: 

 

Jeg synes hun bruker A# når hun sier hazy. Det er (og den påflgendende tonenen) de mest markante. Det er jo Pop, riktig? Men rappen er noe i bakgrunnen for meg feks med sangen Airplanes fra Paramore og han andre rapperen. Jeg hører ikke språk så godt kanskje fordi jeg har Asperger, og jeg er økologisk og naturlig så alt jeg sier (hvis jeg ikke trykker på vent knappen) er riktig også fordi jeg har Asperger. Mange Aspergere har gehør har jeg hørt, men de har kommunikasjonsproblemer.

 

Beklager CastroFiber jeg orker ikke. Jeg har sagt mitt. Take it or leave it.

jeg har lagt ved dokumentasjon i et innlegg. Alt henger sammen. 5 sanser. 5 smaker. 5 fingre? 5 store (hva som helst CAGED feks).

 

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2018 den 7.23, Lunarious skrev:

jeg har lagt ved dokumentasjon i et innlegg. Alt henger sammen. 5 sanser. 5 smaker. 5 fingre? 5 store (hva som helst CAGED feks).

 

Fred

Bortsett fra at vi har tradisjonelt sett 10 skalaposisjoner på gitar (CAGED er bare et av flere undersystem), 10 fingre, 6 spesialsanser (smak, hørsel, syn, lukt, berøring og likevekt), 12 halvtoner i vårt vestlige system, 12 organsystemer i kroppen, 6 kontinenter (4 hvis du er streng, 7 hvis du er liberal), og så videre. 

 

Jeg synes prosjektet ditt egentlig er kjempespennende, men du har en altfor bred og ustrukturert innfallsvinkel, gjør koblinger som ikke passer sammen og avviser all krtikk. 

 

Fred, det er vi heldigvis enige om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke mye her, men jeg gjør meg likevel noen tanker.

Hva rører meg i musikken?
Toneart? Nei, ikke så mye - tror jeg.
Intervall? Ja, det tror jeg.

Jeg har aldri opplevd en modulasjon og følt "ja! DER! G#!"
Jeg har derimot ventet på et intervall og følt "ja! DER!" Selv uten å nødvendigvis vite hvilket intervall det er.

Det er mulig jeg er helt på feil jordet her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte heller ikke mye her, selv om jeg anser meg selv som relativt godt belest når det kommer til musikkteori. 

Det er ikke alltid et poeng å overanalysere alt. Når det gjelder musikk/følelser så kommer man langt med å stole på gåsehud, det gjør iallfall jeg. ?

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, PerA skrev:

Bortsett fra at vi har tradisjonelt sett 10 skalaposisjoner på gitar (CAGED er bare et av flere undersystem), 10 fingre, 6 spesialsanser (smak, hørsel, syn, lukt, berøring og likevekt), 12 halvtoner i vårt vestlige system, 12 organsystemer i kroppen, 6 kontinenter (4 hvis du er streng, 7 hvis du er liberal), og så videre. 

 

Jeg synes prosjektet ditt egentlig er kjempespennende, men du har en altfor bred og ustrukturert innfallsvinkel, gjør koblinger som ikke passer sammen og avviser all krtikk. 

 

Fred, det er vi heldigvis enige om.

 Du har hellige tall i alle variasjoner, men 5 er spesielt. Strengt tatt er likevekt ikke en sans. Jeg tror Kineserene brukte 5 tone system i tillegg til at de hadde de 5 elementene. Hvis du trekker inn moderne vitenskap så blir det bare Kaos for de har ikke noe hellig.

 

Jeg er gammeldags og du moderne enten du er liberal eller streng.

 

Jeg har ikke avvist deres argumenter. Men jeg sa dere har deres perspektiv. Jeg er ikke dere. Dere er flere men jeg er gammeldags og har rett siden jeg bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CastorFiber skrev:

Bare en liten korreksjon. Du har ikke rett fordi du bor i Norge. Du har rett til å mene det du gjør fordi du bor i Norge. Det er viktig å huske.

Nei. Jeg mener fordi jeg er fra Asia og bor i Europa. Jeg ser begge to. Og derfor har jeg rett. Det er ikke enten dere eller meg. Den gamle verden har ansinuitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.