Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Blues Jr NAD - reverbissues?


Pledrik

Anbefalte innlegg

Igår så presterte jeg å kvitte meg med en gitar jeg egentlig ikke ville selge (Explorer), og en av grunnene til at jeg solgte var at jeg - i tillegg til nesten full "asking price" i cash - fikk en 99.9% ny og ubrukt Fender Blues Jr i tweed med på dealen.

Herlig forsterker, og låter veldig, veldig bra. Men jeg merket raskt at det er en svak men irriterende ulyd når reverb er på. "Selger" hadde ikke merket noe til dette og han er jeg 100% sikker på, men mistenker at han ikke har brukt forsterkeren nok eller høyt nok til å merke det. Fikk med kvittering og den er nær ny så er nok uansett en garantisak.

Spørmålet mitt er da om det er Reverb'en som er gåen eller om rett og slett reverb'en på disse forsterkerne låter helt jævlig? Søkte litt på dette internettet i går og er tydligvis maaaange som mener at standard reverbtank i Blues jr er bare å kaste med en gang. Er det noen her som deler disse erfaringene? Prøvde å ta opp lyd, men iphone'n min har fått drypp så lyden høres helt forjævlig ut.

Slenger med et par bilder for moro skyld, klarte ikke la kamera ligge da jeg så denne komboen (og det er altfor lite bilder på GN):

CC001.thumb.jpg.0d82333f057671d7c8886dc079de9012.jpgCC02.jpg.918ceaa2d7acc9cc6f637db21ec7c6c3.jpgcc04.thumb.jpg.6958dfafc9a46399b419ef4b0a85073c.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg leste noe om for dårlig isolerte kabler til og fra reverbtanken, ikke snøring om dette er riktig og husker ikke hvor jeg fant det. Men kom over det når jeg googlet støyreduksjontiltak på en annen Fender amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

55 minutter siden, Slashaxl skrev:

Bra den låter, for denne tweedutgaven står på lista mi :)

Tweed is all you need:). Jeg er veldig usikker på om det er noe galt med reverben eller om det bare jeg som er bortskjemt med både Super Reverb (helt fantastisk revetb) og Strymon BlueSky. Har også en AC10, og merker at reverben der også er litt uggen i mine ører. Skal ta den med til forhandleren og sjekke. Forsterkeren ellers er helt knall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pledrik skrev:

 

Tweed is all you need:). Jeg er veldig usikker på om det er noe galt med reverben eller om det bare jeg som er bortskjemt med både Super Reverb (helt fantastisk revetb) og Strymon BlueSky. Har også en AC10, og merker at reverben der også er litt uggen i mine ører. Skal ta den med til forhandleren og sjekke. Forsterkeren ellers er helt knall:)

Det vil da si at du har 3/4 anper på lista mi ?

Princeton Reverb er den siste. Du har vel den å ditt svin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pledrik skrev:

Haha, ikke ennå:). Men sjekk ut Matchless SC mini, den er en virkelig god hjemmeamp.

Hehe. 

Ja det er en på lista ja. Tenkte å få inn alle disse fire på musikkrommet etterhvert. Har til nå kun Kemper og Marshall SL-5 hjemme. Elsker SL-5, men vil ha litt variasjon i amp-parken på musikkrommet. Små barn betyr jo mye hjemmetid, så da må det investeres der også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Slashaxl skrev:

Hehe. 

Ja det er en på lista ja. Tenkte å få inn alle disse fire på musikkrommet etterhvert. Har til nå kun Kemper og Marshall SL-5 hjemme. Elsker SL-5, men vil ha litt variasjon i amp-parken på musikkrommet. Små barn betyr jo mye hjemmetid, så da må det investeres der også :) 

Nå har jeg av en eller annen grunn plutselig fått en del amper hjemme, og står nå en gammel Super Reverb, en Blues Jr, en AC10 og en Matchless SC Mini på lekerommet. Nå bor jeg slik at jeg kan dra på litt hjemme uten å få The Donut Patrol på døren, men spiller uansett stort sett på relativt lavt volum. Av disse fire så låter den gamle SR'en miiiiilevis bedre enn de andre selv på lavt volum - nå er den riktignok mod'et (ikke spør meg hvordan, jeg velger å tro at det ble gjort med glansbilder og klinkekuler) for å spille bedre på lave volumer, men er uansett litt overraskende. Men, som du sier, veldig morsomt med variasjon, og med en ABY så får man enormt mange gromme lyder:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.