Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Litt råd til pedalbrett


Pledrik

Anbefalte innlegg

Har i dag et Pedaltrainbrett (Metro 20) med de pedalene jeg bruker mest på øving, med en Cioks DC5 som strømforsyning. Har nå sett at jeg har litt lyst til å samle flere av pedalene mine på ett brett, samt få bukt med litt irriterende støy som viser seg fra tid til annen (har vel kommet frem til at det er et eller annet på øvingsrommet som skaper litt bearnaise i coilen). 

Så det jeg nå har planer om er å få meg et større brett (Pedaltrain Novo 32 ser det ut til) og en Strymon Ojai. Sistnevnte har 5 isolerte utganger, så sammen med Cioksen jeg har i dag så har jeg da 10 isolerte utganger. Pedalene jeg skal ha på brettet er (i den rekkefølgen jeg har kommet frem til):

Boss TU2 (tuner) > Mission Pro (volum) > Cry Baby (Wah) > DOD FX80 (hauggammal kompressor)> Boss NS-2 (Noisegate) > Plassert i Noisegate loopen blir da Fuzz'er og OD'er: MXR Booster > Cornish P2 > Durham Crazy Horse > Hudson Broadcast > Wampler Euphoria > Tilbake i BOSS NS-2 > Keeley Darkside (pink floyd in a box) > EHX NeoClone (chorus) > Nano POG >  BOSS DD-3 (delay) > Strymon BlueSky (reverb) 

Eneste jeg forsåvidt mangler er NS-2 så andre forslag tas gledelig imot:)

Dette går så i en Lehle splitter og til to amper (har vel planer om å kjøre to forskjellige signalkjeder til ampene men det blir i neste omgang)

Så har da to spørsmål til pedalguruene der ute:

Ser denne rekkefølgen ok ut? Bør man plassere booster i NS-2 loopen eller rett i forkant? Noe annet jeg bør tenke på?

Både Tuner og Noisegaten kan da også fungere som strømforsyning (via en daisy chain dings); kan jeg bruke disse til å forsyne pedaler jeg ikke da kan forsyne fra strømforsyningen direkte? Er jo da totalt 16 enheter i signalkjeden (auda), så tenker feks at TU-2 kan forsyne Volum, Wah og kompressor og at NS-2 kan forsyne NeoClone, POG og DD-3. Dersom jeg bruker strøm fra Strymon Ojai til TU-2 og NS-2 så skal vel disse da i realiteten kunne videreføre inntil 500 mA så da bør være mer enn nok - eller er jeg helt på bærtur?

Virker kanskje litt overkill, men er som sagt kiin på å få rigget et"plug and play" brett som også har litt muligheter for å utvide / bytte ut pedaler på. I tillegg så har andre gitaristen i bandet et Pedaltrain 42 som får mitt lille brett til å se ut som en liten håndveske (trodde han kom med en Explorer første gang jeg så kassen til brettet...) så lider litt av et ørlite kompleks her?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølgen ser grei ut den. Mulig at Crazy Horse er litt sensitiv på buffer, du må nesten eksperimentere litt med plassering der.

Jeg ville ha droppet å chaine strøm fra Boss-pedalene, og heller kjørt daisy chain fra strømforsyningen. Min erfaring er at daisy chains fungerer best så lenge du holder analoge dirt-pedaler og digitale pedaler isolert fra hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, elektronaut skrev:

Rekkefølgen ser grei ut den. Mulig at Crazy Horse er litt sensitiv på buffer, du må nesten eksperimentere litt med plassering der.

Jeg ville ha droppet å chaine strøm fra Boss-pedalene, og heller kjørt daisy chain fra strømforsyningen. Min erfaring er at daisy chains fungerer best så lenge du holder analoge dirt-pedaler og digitale pedaler isolert fra hverandre. 

Godt tips - takker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.