Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stratjungelen


Æljen

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en klassisk strat type gitar men har ikke peiling på hva jeg skal se etter. MIJ. MIM, USA, Squier classic vibe?...
Trenger klassisk oppsett med 3 singlecoils og broa... ja eneste jeg veit er at den skal være flytende, men der er det vel også flere muligheter
Er ikke så jålete når det kommer til hva som står på headstock men gripebrett er jeg sær på, liker ikke maple.

 

Prissjiktet er rundt 5k.

Så hjelp, hva er best buy for the buck i denne klassen? 
 

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at såkalte Partsocastere er mest bang for buck, hvis du ikke må ha Fender. F.eks fra slike som MJT ! Jeg har hatt to strater og to teler fra MJT og alle har vært av meget høy kvalitet. Jeg har fortsatt en MJT strat som jeg bruker like mye som min Suhr og Tyler :) 

Så mitt tips er å gå MJT veien. Kanskje du må spare deg opp noen lapper ekstra, men jeg vil si det er verdt det.

Bilde for moroskyld. 

27485281_10157357508365329_1896863898_o.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, OsamaFetLaden said:

Er en John Page-Strat på Finn nå, til 8.5k. 

Det er jo tilnærmet gratis. 

Hvis noen bemidlede forumsmidler ønsker å gjøre en god investering uten å måtte oppbevare investeringsobjektet selv så er det bare å ta kontakt med undertegnede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Æljen skrev:

Med mine begrensede kunnskaper sier john page strat meg null. 
Men 8k+ er i overkant av hva jeg har sett for meg. 
Trenger bare strat til nåogda bruk som er hakket vassere enn de rimligste squirene.

Page jobba vel tidligere i Fenders custom shop, og denne er så lavt prisa at du kan tjene penger på den hvis du selger den igjen. Hadde jeg ikke hatt en Suhr og tre Strat-bygg  og ett StratTele-bygg på gang hadde jeg kjøpt den på flekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, OsamaFetLaden said:

Page jobba vel tidligere i Fenders custom shop, og denne er så lavt prisa at du kan tjene penger på den hvis du selger den igjen. Hadde jeg ikke hatt en Suhr og tre Strat-bygg  og ett StratTele-bygg på gang hadde jeg kjøpt den på flekken.

Hadde jeg i det hele tatt hatt penger ville jeg også gått for denne usett (dvs kun på annonsebilder). Laveste brukte Page på eBay ligger rundt ti tusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, space said:

burgundy mist 1f60d.png

 

Denne John Page det er snakk om?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=113014022

_804185853.jpg

Har du penger er det bare å kjøpe. Den serien har fått svært gode kritikker og prisen er lav. 

Edit: det er klassisk type strat, ikke en superstrat. Trenger man en slik er denne mer enn god nok for det aller meste. Selv virtuoser som Nick Johnston spiller på temmelig trad strat-oppsett.. man må jo ikke ha humbuckere overalt heller :-)

 

 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, space said:

Dots og plassering av jack og volum er helt klart positivt i mine øyne.

 

edit:

Kølle... Nå fikk jeg GAS også...

 

Helt enig. Skrev det mest for å skremme unna andre potensielle kjøpere. 

Mitt tips: kjøp den. Hvis du angrer kan du selge den til meg (når økonomien atter tar seg opp). :-)

 

Edit: noen blir vel også skremt av at gitaren er bygget i Japan.

http://www.vintageguitar.com/24802/john-page-classic-ashburn/ 

 

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.