Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Herdins spritbeis


Anbefalte innlegg

Kan dessverre ikke svare på hvordan det samarbeider med porefyller, men tipper det går finfint. Min eneste erfaring med denne resulterte i at jeg foretrekker beis/stain som er løst i vann. Sprit blir ofte ujevnt og flekkete fordi det tørkerså forbanna fort.

Min mening og erfaring, kan godt hende andre foretrekker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er enig der. I dette tilfellet porefylte jeg før jeg lakket med vannbasert lakk. Ble ikke fornøyd med naturell finish, så jeg slipte bort lakk for deretter å påføre vannløselig beis. Dessverre ble redultatet veldig skjoldete  og ujevnt farge, da porefylleren/ tidligere lakk ikke var tilstrekkelig slipt bort.  Jeg er i tenkeboksen nå, enten slipe bort alt( en drittjobb) eller legge på spritbeis, eller heldekkende spraymaling( ikke transperant) . Aldri et prosjekt uten  problem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet ut spritbeis på samme biten som jeg freste ut kroppen fra, porefyller på ene halvparten av flekken, uten porefyller på andre halvparten . Jeg synes testen viser at spritbeisen sitter fint på porefylt treverk. Jeg la litt klarlakk på til slutt, for å se effekten. Den ser  ut som  en våt flekk , men viser bedre resultatet. PS, klarte ikke å laste opp bildet, det kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.