Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2x NGD - Tele og hollowbody


Troll

Anbefalte innlegg

Fått to nye øks i hus de siste ukene. 
Telecasteren fikk jeg for et par dager siden. Merker at musikksmaken endrer seg når man kvitter seg med EMG-ene og skaffer seg tele og hollowbody.. 

Er uansett veldig fornøyd med begge.

Hagstrøm Viking - Kjøpt av en kar på finn. En del bruksmerker, men er også en del av sjarmen. Spiller utroolig bra! Både med og uten vreng. Forrige eier satte inn Seymour Duncan SH6 i bridge, vurderer å bytte neck-pickupen også - selv mo den låter helt fint. 90% av tiden spiller jeg på den uten tilkobling til forsterker - låter meget fett til jazz, blues og alt i mellom. Slank hals, lett å spille på. Veldig god action, mye gitar for pengene. Har tidligere hatt en Epiphone DOT 335, men Hagstrøm har en kvalitet som er flere klasser over DOT'en. 

LTD TE-212 - hentet for et par dager siden. Trodde dette var noe billig-greier, men bytta den til meg likevel da jeg aldri har eid en tele før. Utrolig fornøyd! Låter helt fantastisk på cleans. Tykk hals, solid kropp som veier en del. Låter krystallklart gjennom cleankanalen på Katana, til tross for noe kraftig lyd i humbuckeren. Ganske smooth å spille på.

 

 27047007_10215021558150799_453657590_o.thumb.jpg.b4c10002ccfac7d55e547a2272a82089.jpg27047370_10215021558110798_1063588234_o.thumb.jpg.815c8bbf0649a60398920e631ed1e8eb.jpg

Endret av Troll
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Imponert over hvor deilig det er å spille på telecaster (skikkelig krem) - forrige eier har gjort en god jobb med å sette den opp med lav action og tykkere strenger. Vet riktignok ikke hvordan denne sammenligndes med evt Fender sine telecastere.

Gøy å dra jazzakkorder hardt på strengene på en hollow-body. Kjenner jeg får litt Gibson ES-335 GAS...

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ligger en TE 202 ute på finn. Min er 212, men vil tro de er ganske like.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=113443934

Hvis noen her kjøper den, gi gjerne en lyd hvordan de er sammenlignet med andre mer tradisjonelle telecastere. Er fortsatt imponert over hvor bra den er, vekket plutselig GAS for en type gitar jeg aldri har hatt noe spesiell sans for tidligere :) Frister med noe Fender-greier for å sammenligne litt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.