Web Analytics
Jump to content

Problem med Floyd Rose system.

Geralt_of_Rivia
 Share

Recommended Posts

Hei folkens! 

Håper dere kan hjelpe. Som tittelen sier., jeg har problemer med Floyd Rose systemet på gitaren min. Jeg har en ibanez rgir 20be. Jeg bruker heavycore strenger 12-54. Og er i drop C tuning. 

Problemene startet i forrige uke da jeg leverte gitaren til en bekjent for å fikse actionen på gitaren. Etter ett fall, skjedde det noe med den og actionen ble for høy. Etter mye tweaking og tull, ga denne bekjente opp.. Og jeg sitter her nå med en gitar med en bridge som kjemper mot meg, og strenger som nekter å holde seg stemt ? 

Håper dere kan hjelpe! 

Når action ble høy, hva var problemet og hva var tiltaket som ble utført?

Kan hende bekjent, om vedkommende ikke ikke har mye erfaring med slike justeringer og gjort nødvendige hensyn, har gjort ting verre. Normal feil er å justere nettopp høyden uten å gi relief mellom knivegg og stud/skruene. Da kan dette området skades, krom sprekker og flakker av. Dette er uopprettelig. 

• Thanks 1

Når action var for høy ble ting vanskeligere å spille, det  låt ikke like bra og en hørte at signalet pickupsene låt svakere. 

Han sa flere ganger at han har erfaring med FR. Han har skrudd på skruene ved fjærene, og prøvd flere kombinasjoner med fjærene. Greien er at en får den nesten ok, og så er det en streng igjen eller mange bruker whammy baren, og da går den tilbake til scratch.. 

Her tror jeg det kan være lurt å oppsøke en som har god erfaring med flytende tremoloer, og ikke en bekjent som sier vedkommende "har erfaring" med slike. Det er veldig mange som har ødelagt tremoloer ved å justere under belastning, rett og slett fordi de ikke vet bedre. Det er da ikke noen garanti for at det har skjedd her, men noen som kan dette bør kikke på det. 

Alternativt kan du plukke dette fra hverandre, og poste bilder av knivegger og studs.

• Like 1

12 timer siden, Geralt_of_Rivia skrev:

Når action var for høy ble ting vanskeligere å spille, det  låt ikke like bra og en hørte at signalet pickupsene låt svakere. 

Han sa flere ganger at han har erfaring med FR. Han har skrudd på skruene ved fjærene, og prøvd flere kombinasjoner med fjærene. Greien er at en får den nesten ok, og så er det en streng igjen eller mange bruker whammy baren, og da går den tilbake til scratch.. 

Når jeg spør hva problemet var når action ble høy mener jeg jo hva var årsak til at action ble høy? Du refererte til et fall som var utløsende årsak. At det er vanskeligere å spille... vel, har du sikkert rett i ?

• Like 2
  • Haha 1

17 timer siden, SteikBacon skrev:

Når jeg spør hva problemet var når action ble høy mener jeg jo hva var årsak til at action ble høy? Du refererte til et fall som var utløsende årsak. At det er vanskeligere å spille... vel, har du sikkert rett i 1f604.png

Hahah ? meg som har vært svimete her. Men ja, tror det må ha vært fallet. Jeg var ikke der da det skjedde. Så er mulig det har skjedd mer.. 

• 2 weeks later...