Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå spilt nærmere 1 år på akkusitisk. Startet da jeg arvet en Washburn, som jeg fort byttet ut til en Cort CJ3. Men nå vurderer jeg å anskaffe meg en el gitar. Den som kanskje står øverst på lista er en Gibson SG GT 2006/2007, men det blir litt over mitt budsjett nå.

Har sett litt på Les Paul og ser at mange fabrikanter produserer gitarer i denne design. Budsjett på 5000-8000 kroner. Så jeg tenker at det sikkert er bedre å gå for et annet fabrikat enn Gibson. Har kikket litt på Epiphone sin Les Paul Custom, en annen jeg også har sett litt på er en Cort CR250.

Finnes det noen anbefalinger, råd der ute. Er det en annen fabrikat jeg heller burde peke ut?

Edit: Glemte å nevne at jeg i påsken skal til Orlando, Daytona Beach. Er det noe å hente på å eventuelt handle gitar på andre siden av dammen. Kursen på dollaren er hvertfall ikke på vår side om dagen.

Endret av Bnohre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det å handle i USA blir ikke gunstig, riktignok så er utvalget langt bedre.

Personlig så hadde jeg sett etter en Gibson Les Paul Studio eller muligens strukket meg til en Gibson Les Paul Faded i denne prisklassen. Finnes mye andre bra merker, men kun Gibson er Gibson:).

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er strålende fornøyd med min 2017 Gibson les Paul Tribute T. Så sier internettet at kvaliteten på Gibsons er varierende om dagen da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid mye mer for pengene på bruktmarkedet. Siden du allerede vet noenlunde hva du er ute etter så ligger det stort sett alltid massevis av Les Paul-type gitarer i din prisklasse på Finn.no.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mange dagene siden det lå en fin LP Studio til 4k på Finn. Ikke var det av faded-varianten heller. Pleier å ligge på 6-7k for tiden men ser de regelmessig ned i fem. Mye gitar for pengene.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Gibson USA LP eller SG .

Vær klar over at mange Gibson LP er overpriset på Finn og de fleste får ikke solgt de til prisene de forlanger .

LP Trad  - LP Classic  kan av og til dukke opp ned mot 8k . Så da er det stort sett LP Studio som har "normalpris" 4-6 k , som er aktuell for deg .

Ellers så får du SG Standard til 5-7k , og av og til dukker det opp SG 61 Reissue til litt 7-8k . SG 61 Ri er glimrende gitarer .

SG 60 s Tribute er også bra og kan fås til 5-6k av og til .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Pledrik
      Er mitt ansvar bevisst og lager en tråd på denne krembollen. Er da en evig sucker for LP Special i TV yellow, og har hatt et par stk tidligere. Hadde nå egentlig endelig bestemt meg for å prøve å finne en original en, og var for å teste en '59 for noen uker siden. Var en fryktelig fin sak, og spilte og låt bra. Sjappa hadde også akkurat fått inn en helt ny CS 1960 Special i aged utgave, og bestemte meg for å prøve å ta en objektiv sammenlikning. Kort fortalt så var det eneste feltet hvor gammer'n gruste ungdommen på mojo og muuuuligens halsprofil - på alle områder var CSene like bra eller bedre. Til og med på lyd, faktisk. I tillegg så hadde gamla et (forholdsvis vanlig for disse) lett brudd i halsfestet, og ettersom hun her da kostet halvparten av bestemor så ble det fornuften som seiret. Dæsken.
      Det som egentlig er mest spesielt her er hvor flinke gutta hos Gibson begynner å bli på ageing. Det var faktisk ikke helt enkelt å se forskjellen på ny og gammel ,og den føles ut som en gammel gitar. Spiller og låter også heeeeelt herlig. Love it. Specials er virkelig noe spesielt.

• Av Virus
      Hallo! Midt oppi økonomiske vansker for forumet (håper det ordner seg 🙁, ta deg råd til å bli støttemedlem!) har jeg fått meg en ny gitar. 
      Guitar Info
      Your guitar was made at the 
      Peerless Plant, Korea
      on July, 1998
      Det vil si den var ny i 1998. Men har holdt seg fint syns jeg. Er litt slitasje på båndene, men spiller fint. Lakken er nydelig, jeg syns fargen er herlig. Er litt buzz i enkelte bånd, så må nok få den levert til justering om ikke så altfor lenge. Noen tips til hvem som er best til dette i Bergen? Dette er min første «hollowbody», skal skifte strenger, hvilken størrelse på strengene er best på en slik gitartype?

Her har dere noen bilder. 

• Av Affen
      Deilig gitar, men blir ikke helt venn med de keramiske pupsene. Mulig de ryker.

• Av jabe1807
      Hva tenker dere om denne gitaren, Epiphone Les Paul Standard Plus-Top Pro Honey Burst?
      Jeg skal kjøpe min første el-gitar etter å ha klimpret på min akustiske i noen år.
      Vil denne fungere som en god allroundgitar til hobbybruk? Jeg ser at den får god omtale på You Tube.
      Syns denne har best utseende, da den er en kopi av "the holy gral" ?

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.