Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bnohre

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå spilt nærmere 1 år på akkusitisk. Startet da jeg arvet en Washburn, som jeg fort byttet ut til en Cort CJ3. Men nå vurderer jeg å anskaffe meg en el gitar. Den som kanskje står øverst på lista er en Gibson SG GT 2006/2007, men det blir litt over mitt budsjett nå.

Har sett litt på Les Paul og ser at mange fabrikanter produserer gitarer i denne design. Budsjett på 5000-8000 kroner. Så jeg tenker at det sikkert er bedre å gå for et annet fabrikat enn Gibson. Har kikket litt på Epiphone sin Les Paul Custom, en annen jeg også har sett litt på er en Cort CR250.

Finnes det noen anbefalinger, råd der ute. Er det en annen fabrikat jeg heller burde peke ut?

Edit: Glemte å nevne at jeg i påsken skal til Orlando, Daytona Beach. Er det noe å hente på å eventuelt handle gitar på andre siden av dammen. Kursen på dollaren er hvertfall ikke på vår side om dagen.

Endret av Bnohre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å handle i USA blir ikke gunstig, riktignok så er utvalget langt bedre.

Personlig så hadde jeg sett etter en Gibson Les Paul Studio eller muligens strukket meg til en Gibson Les Paul Faded i denne prisklassen. Finnes mye andre bra merker, men kun Gibson er Gibson:).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Gibson USA LP eller SG .

Vær klar over at mange Gibson LP er overpriset på Finn og de fleste får ikke solgt de til prisene de forlanger .

 

LP Trad  - LP Classic  kan av og til dukke opp ned mot 8k . Så da er det stort sett LP Studio som har "normalpris" 4-6 k , som er aktuell for deg .

 

Ellers så får du SG Standard til 5-7k , og av og til dukker det opp SG 61 Reissue til litt 7-8k . SG 61 Ri er glimrende gitarer .

SG 60 s Tribute er også bra og kan fås til 5-6k av og til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.