Web Analytics
Jump to content

EL(G)-bass

Recommended Posts

Fikk et komplett bass-byggesett av en kamerat, til bandet! På betingelse at den ikke skulle bli helt som alle andre jazzbasser..... Med et knekt høyre håndledd har det ikke vært bare bare dette prosjektet, men den ble som den ble!

Vet ingenting om dette settet, jeg har beiset og lakkert, samt ordnet med en innfelt elg, og litt pynt på headstock! Spiller helt ok som den er!

IMG_1010.JPG

IMG_1011.JPG

IMG_1012.JPG

• Like 9
  • Haha 1

1 time siden, CastorFiber skrev:

Fett horn!

Ser for meg at man ikke skal bakse mye med denne før titaggeren plutselig er en femtagger.. 

Ja, faren er vel ganske stor for skadeskudd, iallfall når vår utagerende bassist tar den i bruk!

Vår bassist parkerer lead gitaristen så det holder......

Har forresten justert litt på bassen nå, fikk strengene 1 mm eller 2 lavere. Må kanskje sjekke mer i morgen, trussrod og intonering kanskje, selv om den ikke virker så gal nå...

8 hours ago, CastorFiber said:

Nå skal ikke jeg dra dette for langt, men en "utagerende bassist" er vel omtrent like logisk som en "fredselskende krigshisser".
Uansett, fjong bass.

Personlig vagger, tramper, hopper og "danser" jeg til rytmen i musikken så mye som plassen tillater når jeg spiller bass. Innbiller meg selv at det hjelper meg til å holde grooven.

• Like 1