Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Explorer-kit fra guitarkitworld


Anbefalte innlegg

10 timer siden, tg1 skrev:

Er pickupringer stort sett like (dvs. innfestingsmessig) mellom produsenter? Har et sett med ringer liggende til disse pickupene, men vil nødig måtte bore nye hull til evt. nye pickups.1f60a.png

Det skal vel stort sett være det samme ja. Men det er forskjell på høyde. Dine bør også ha forskjellig høyde på bru og hals-posisjon, samt at de også bør være skrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Audun skrev:

Det skal vel stort sett være det samme ja. Men det er forskjell på høyde. Dine bør også ha forskjellig høyde på bru og hals-posisjon, samt at de også bør være skrå.

Ok, det er bra. Klar over at det fins forskjellig høyde osv. ja ?

Men ok, da tror jeg det blir montering av ringer (riktignok lave/flate) idag, så får jeg heller kjøpe skrå når jeg skal bytte ut pickupene. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spalted maple? Maple vet jeg er vanskelig å beise, det blir som regelt ujevnt. Hvis du sjekker Google så er det ikke mange som beiser denne tresorten, og hvis den beises så er det som regel i lyse farger med få pigmenter.

Mørke dype farger ser som regel penest ut på figurert tre, nettopp pga. treets ujevnheter - at det noen steder tar opp mer farge enn andre. Med figurert tre ønsker man dette da det aksentuerer figurene. 

 

Maple er som å beise furu - man vet aldri hvordan resultatet blir med mindre man har lang erfaring og kan se på forhånd hvordan treet vil ta til seg farge. Jeg har beiset furu og det var ekstreme forskjeller, noen bord så helt grei ut - nesten pent, andre bord så direkte stygg ut.

 

Jeg har forresten en Gibson med beiset maple neck og fargen er ujevn som bare det.

Endret av gromit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å kjøpe flying v kittet fra samme leverandør.

Hvordan var fit mellom hals og halslomme? Var det generelt mye som måtte tilpasses? Har aldri limt en hals før, så er litt skeptisk til akkurat det... Men ser ut som kurante kit til ok pris

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Endt skrev:

Lurer på å kjøpe flying v kittet fra samme leverandør.

Hvordan var fit mellom hals og halslomme? Var det generelt mye som måtte tilpasses? Har aldri limt en hals før, så er litt skeptisk til akkurat det... Men ser ut som kurante kit til ok pris

Har ingenting å utsette på passformen der nei, passet så godt som det kunne gjøre ? Hadde aldri limt en hals før jeg heller, men det var ikke noe problem.

Det som kunne vært bedre med kit-et er i hovedsak oversadelen (ref. tidligere kommentarer om det) og volumknottene (som jeg aldri fikk helt til å passe. Jeg brukte ikke medfølgende tuners og pickups, kjøpte heller locking tuners og brukte pickups jeg hadde liggende ? Hvilket kit tenker du på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tg1 skrev:

Har ingenting å utsette på passformen der nei, passet så godt som det kunne gjøre 1f60a.png Hadde aldri limt en hals før jeg heller, men det var ikke noe problem.

Det som kunne vært bedre med kit-et er i hovedsak oversadelen (ref. tidligere kommentarer om det) og volumknottene (som jeg aldri fikk helt til å passe. Jeg brukte ikke medfølgende tuners og pickups, kjøpte heller locking tuners og brukte pickups jeg hadde liggende 1f60a.png Hvilket kit tenker du på da?

https://guitarkitworld.com/product/57-flv-guitar-kit/

Det er kitet som er mest aktuelt

Ser også for meg å kjøpe hardware og pickups i litt bedre kvalitet, kansje tilogmed få brukt noe av det jeg har liggende ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å nevne bånda, de var rett og slett ikke spillbare sånn som de var. Etter en (relativt kjapp) poleringsjobb ble de enormt mye bedre,men det trengs egentlig en slipejobb for å få de perfekt. Det tør riktignok ikke jeg å begi meg ut på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.