Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Explorer-kit fra guitarkitworld


Anbefalte innlegg

Fargen på toppen sammen med figurering i treverk og finishen bak ble jo bare helt nydelig. Om finishen ikke blir 100% speil, synes jeg du skal være veldig fornøyd med det der. Helt praktfullt! ??

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg loddet ferdig elektronikken, og satt inn et par pickups jeg hadde liggende (Kiesel Lithium). Ser ut for at jeg dessverre må bruke pickupringer for å få dem høyt nok, men det er vel ganske vanlig med ringer på Explorer.

Anyway, det største problemet nå er oversadelen, som i utgangspunktet var skyhøy. Jeg pusset og pusset for å få den passe lav. Lavt blodsukker kombinert med litt lite søvn gjorde at den naturligvis ble _for_ lav ? Den bør uansett skiftes ser jeg, for E-E-avstanden på den passer ikke helt med gripebrettets bredde, synes jeg. E-strengene blir liggende faretruende nært kanten på bånda. Så, nå har jeg bestilt en Graphtech Tusq-nut som jeg håper passer litt bedre.

I tillegg trenger bånda sårt en poleringsjobb, men det er jo overkommelig.

Slenger med et stemningsbilde fra solsenga ?

IMG_1825.thumb.JPG.cde92c78674490ede827d1300b4b36b0.JPG

Endret av tg1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Audun skrev:

Blir penere også med pickupringer.

Synes vanligvis at pickupringer er fæle greier, men tror det er uunngåelig her ja :)

Dersom gitaren faktisk blir brukandes etterhvert (håper jo det) så blir det nok andre pickups også.
Nevnte innledningsvis i tråden her at Seymour Duncan JB og Jazz neck var aktuelle, og det er de fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! 

Har selv hatt gode erfaringer med hard skumgummi og lange skruer for å få den høyt nok ved direct mount pickuper. Men tror også den vil se killer ut med pickupringer! Kansje hvite?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forske litt mer på pickupene før jeg gir opp og monterer ringer, ja :) 

For øvrig så kom nøtta jeg bestilte onsdag kveld nå. Det får'n si var kjapt levert av speakon.no :D?
Så da får jeg prøve å tilpasse denne i løpet av helga, helst uten å k*ke det til igjen :) 

IMG_1828.thumb.jpg.593ec290baf26625b874b7680ca60c93.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bånda er langt ifra perfekt ennå, så mulig den blir levert til kompetent personell en gang. Den er helt klart spillbar, dog med en smule for høy action. Gikk over og polerte alle bånd, det hjalp ihvertfall en del. (Edit: egentlig kunne jeg tenkt meg rustfri jumbobånd..)

Jeg la mellom litt skumgummi, men synes egentlig det ser litt rart ut med pickupen (spes bridge) så høyt ifht kroppen. Beina på pickupen ligger omtrent jevnt med kroppen. Så, meget mulig det hadde sett mer saklig ut med pickupringer. Time will show ?

Endret av tg1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pickupringer stort sett like (dvs. innfestingsmessig) mellom produsenter? Har et sett med ringer liggende til disse pickupene, men vil nødig måtte bore nye hull til evt. nye pickups.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.