Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Explorer-kit fra guitarkitworld


Anbefalte innlegg

Da tror jeg jeg har fått på nok klarlakk, men har ikke fått våtslipt osv. ennå. Vil la lakken herde litt lenger før jeg gjør det.

Klarte derimot ikke å motstå fristelsen til å lime på halsen i kveld ?

IMG_1785.thumb.JPG.7ad0295c83b6a4b62a05e2bb14043dd4.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, SunMaster skrev:

Hva slags utstyr trengs egentlig for våtslip og maskinpolering av en gitar? Er helt clueless på dette - men fascinert av mulighetene.

Nå er det ikke noe magisk med våtsliping ifht tørrsliping, annet enn at man sparer mye pussepapir ? etter siste lakkstrøk begynte jeg med 800-korning og pusset til (nesten) alle ujevnheter var borte. Deretter pusset jeg videre med 1000, 1200, 1500 og 2000.

Til slutt gikk jeg over med lakkrens (beregnet på bil) med en relativt brukbar poleringsmaskin. ?

Ikke noe av dette er spesielt vanskelig, men det er naturligvis fullt mulig å være uheldig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Forresten: mellom bakre del av halsen og kroppen er det et lite gap (halsen måtte plasseres her for å få rett avstand mellom 12. bånd og bro).
Ville dere limt inn en forsterkning mellom her, eller holder det uten? Det dreier seg om ca. 3mm.

(Vennligst se bort fra appelsinhudlakken, det gjenstår mye sliping og polering her.. ? )
image.thumb.png.9d9f8422d4a49260fa5b248722714e15.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått pusset og polert litt mer, og er vel snart ferdig med den jobben ? Fremdeles ikke 100% perfekt finish, men tror jeg får slå meg til ro med at det bare blir sånn ?

2FF65B7B-C031-4B95-A671-6C158BBAE726.thumb.jpeg.d7f709f480cfc50f41d65b506764574d.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.