Gå til innhold
tg1

Explorer-kit fra guitarkitworld

Anbefalte innlegg

1 time siden, lokmund skrev:

...du skal ikke burste den da? Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f607.png&key=66ec3f9c59201ed5fee7138e618cb3386121b230b7eb877df09285d15b0f55e9" width="20" alt="1f607.png" />

Kanskje på neste prosjekt...? 😂

Tør ikke det denne gangen nei 😉

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 hours ago, lokmund said:

...du skal ikke burste den da? Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f607.png&key=66ec3f9c59201ed5fee7138e618cb3386121b230b7eb877df09285d15b0f55e9" width="20" alt="1f607.png" />

Hårburste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Aphelion skrev:

Hårburste?

Her på forumet er det vel katteburste som gjelder? :P

• Liker 2
  • Hehe 1
  • Trist 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting tar tid, men litt har man da fått gjort 😉 Bilder sier mer enn tusen ord, så jeg slenger inn et par 😁

(PS: ikke ferdig med å legge klarlakk ennå)Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble steikje fin nå! 👍

Hvilken lakk skal du kjøre på med? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, CastorFiber skrev:

Ser jo helt rått ut. Skal bli artig å se den toppen med klarlakk!

1 time siden, lokmund skrev:

Den ble steikje fin nå! Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f44d.png&key=fce7c9789769acf65af9ab3e7297c584a3c1917e6b50f2bfa277fa938e4e1589" width="20" alt="1f44d.png" data-imageproxy-source="//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f44d.png" />

Hvilken lakk skal du kjøre på med? 

Takker 😊

Det er påført et par tynne strøk med Trestjerner gulvlakk her, men det må nok en god del mer på før jeg kan begynne med siste finish (våtsliping osv.).

Halsen har fått et par strøk med shellac iblandet litt svartfarge, med sånn på toppen: Skjult innhold - vennligst logg inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lover godt. Det ser ut som et godt stykke arbeid:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på halsen jeg også ja, må jeg innrømme. Den føles god i hånda nå, men det blir jo nødvendigvis noe helt annet når den er kommet på plass.

Er også veldig spent på om jeg klarer å få klarlakken fin nok til at jeg blir fornøyd 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Close-up av halsen.

(Må bare bemerke at ikke noe av dette er 100% perfekt, men man gjør seg en del erfaringer til et evt. senere prosjekt 😊 )

Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det anbefales å pusse klarlakk mellom lag, eller ihvertfall mellom hvert 2. eller 3. lag. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
45 minutter siden, lokmund skrev:

Det anbefales å pusse klarlakk mellom lag, eller ihvertfall mellom hvert 2. eller 3. lag. :)

Jepp, jeg gjør det 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg jeg har fått på nok klarlakk, men har ikke fått våtslipt osv. ennå. Vil la lakken herde litt lenger før jeg gjør det.

Klarte derimot ikke å motstå fristelsen til å lime på halsen i kveld 😂

• Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte med våtsliping og maskinpolering av baksiden ikveld. Blir da ikke så aller verst. Ikke fabrikkfinish, men tror jeg skal bli fornøyd 😊Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags utstyr trengs egentlig for våtslip og maskinpolering av en gitar? Er helt clueless på dette - men fascinert av mulighetene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
44 minutter siden, SunMaster skrev:

Hva slags utstyr trengs egentlig for våtslip og maskinpolering av en gitar? Er helt clueless på dette - men fascinert av mulighetene.

Nå er det ikke noe magisk med våtsliping ifht tørrsliping, annet enn at man sparer mye pussepapir 😊 etter siste lakkstrøk begynte jeg med 800-korning og pusset til (nesten) alle ujevnheter var borte. Deretter pusset jeg videre med 1000, 1200, 1500 og 2000.

Til slutt gikk jeg over med lakkrens (beregnet på bil) med en relativt brukbar poleringsmaskin. 😊

Ikke noe av dette er spesielt vanskelig, men det er naturligvis fullt mulig å være uheldig 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig fint ut! :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

Forresten: mellom bakre del av halsen og kroppen er det et lite gap (halsen måtte plasseres her for å få rett avstand mellom 12. bånd og bro).
Ville dere limt inn en forsterkning mellom her, eller holder det uten? Det dreier seg om ca. 3mm.

(Vennligst se bort fra appelsinhudlakken, det gjenstår mye sliping og polering her.. 😂 )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, tg1 skrev:

Ville dere limt inn en forsterkning mellom her

Nei, tror ikke det vil gjøre noe fra eller til.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått pusset og polert litt mer, og er vel snart ferdig med den jobben 😊 Fremdeles ikke 100% perfekt finish, men tror jeg får slå meg til ro med at det bare blir sånn 😉

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Slashaxl skrev:

Ser meget bra ut :D

Takker 😊 Begynner å nærme seg ferdigstillelse (og prøvespilling) nå.

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.