Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Explorer-kit fra guitarkitworld


Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Da har jeg _endelig_ fått begynt på denne. Har finpusset kroppen, og lagt på et strøk med shellac og to runder med porefyller. Skal finpusse den i kveld og forhåpentligvis begynne med neste trinn. (Som muligens er å legge svartfarge på hele kroppen. På toppen skal svartfargen som nevnt pusses ned igjen.)

Hadde baksiden vært mer ensartet hadde jeg vurdert å bare legge klarlakk, men tror den skal få seg noen strøk med svartbeis.

IMG_1347.thumb.jpg.9d889b29751b6e014b5f6ceb886c5422.jpgIMG_1346.thumb.jpg.914b5e07ea07c4b7e7111bcdf21b053a.jpg

IMG_1345.thumb.jpg.0c2ea7a916b3ee8868b2b0fb6eb27c64.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på en del beis på toppen nå, men er litt usikker på om jeg er helt fornøyd. Virker som det er noen områder som ikke vil ta til seg beisen skikkelig, og dermed fremstår som litt skjoldete. Se f.eks nede til venstre. Ellers så begynner toppen igrunn å bli sånn som jeg ønsker. Hva ville dere gjort? ?067F1029-2477-4A1E-BE5F-0551EE006783.thumb.jpeg.ec72b14a000b048edc8ec378196f8748.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, lokmund skrev:

Ser egentlig ganske pent ut! Er mulig det ser såpass annerledes ut fordi det er en annen del av selve treet som er på enden og at den dermed tar beis annerledes. :)

Ja, mulig det er greit nok, og at det blir bra med blank klarlakk over. Håper egentlig det. Nå er det en 500W lyskaster rett bak her også, så i virkeligheten ser det kanskje ikke fullt så ille ut.

Men det virker som treverket suger til seg beisen litt forskjellig ja, og det er kanskje "bare sånn det er"..? :) 

Har prøvd å illustrere noe av det jeg mener her:image.png.1da0a70614be15238e4568ac4b25260e.png
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tg1 skrev:

Ja, mulig det er greit nok, og at det blir bra med blank klarlakk over. Håper egentlig det. Nå er det en 500W lyskaster rett bak her også, så i virkeligheten ser det kanskje ikke fullt så ille ut.

Men det virker som treverket suger til seg beisen litt forskjellig ja, og det er kanskje "bare sånn det er"..? :) 

Har prøvd å illustrere noe av det jeg mener her:image.png.1da0a70614be15238e4568ac4b25260e.png
 

Jeg gjorde et selvbygg med beis for noen år siden, og mener å huske at treverket ble mettet ganske ulikt. Jeg brukte flammelønn, så det er kanskje ikke helt sammenliknbart, men resultatet ble veldig bra etter en del lag med klarlakk.

Jeg forsøkte å finne igjen DIY-tråden jeg brukte en del tid på å lage på forumet her, men klarte det ikke. Kanskje admin klarer å finne den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, nikotro skrev:

Jeg gjorde et selvbygg med beis for noen år siden, og mener å huske at treverket ble mettet ganske ulikt. Jeg brukte flammelønn, så det er kanskje ikke helt sammenliknbart, men resultatet ble veldig bra etter en del lag med klarlakk.

Jeg forsøkte å finne igjen DIY-tråden jeg brukte en del tid på å lage på forumet her, men klarte det ikke. Kanskje admin klarer å finne den? 

Kan det være denne?

Fantastisk gitar, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F**k it,jeg pussa ned og la på et godt lag med shellac i bunn, så får vi se hvordan det blir nå.. ?

Det var shellac i bunn sist også, men mistenker at det kanskje ble for sparsommelig påført..

E7D9CCC4-AF6F-42C0-AAFE-E031BAB987EB.thumb.jpeg.ce1a847b215b175f964fc72967734b9e.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.